I lekparken på familjesöndagen

2012-09-16 16:13:00
 
Nu är vi hemma och chillar igen efter en tur utomhus. Vi gick inte så långt idag, bara runt i omgivningarna och så satt vi en bra stund på en bänk i den stora lekparken här bredvid. Det var full action där idag kan jag meddela. Söndag är ju den stora familjedagen här i Spanien då man klär upp sig fint och går ut och äter lunch med familjen, ligger på stranden om vädret tillåter och leker i parkerna. Ja, man är utomhus i största allmänhet på söndagar faktiskt. Det var sådeles fullt av lekande barn i lekparken och många iförda finklänning eller skjorta. Det är lustigt det där tycker jag. I Sverige känns det som att kläder till barn skall vara så praktiska och bekväma som möjligt. Här skall det framför allt se fint ut, åtmindstone på helgen. Undra om det är så över hela Spanien eller bara här i fancyschmancy San Sebastian?
 
Hur som helst så fanns det mycket för Lia och mig att titta på från vår bänk i skuggan. Hon var väldigt fascinerad av allt stim och innan vi gick hem igen så fick hon sig en slängkyss av en pojke i treårsåldern som var iklädd finskjorta. Han frågade snällt om han fick komma fram och klappa på bebisen tillsammans med sin mamma. Så himla gulligt! Kul att vi har så nära till den här parken tycker jag. När Lia blivit lite större så skall vi testa gungorna. Det blir grejer det.

Hälsningar
modestilarna-egen serige

Super söt blogg!

2012-09-17 @ 09:31:42
URL: http://modestilarna.blogg.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback