Ett heltidsjobb, jag håller med!

2012-09-27 13:10:00
 
Läste den här bloggerskans inlägg idag om hur hon ser på att vara hemma med en bebis om dagarna och jag kan inte nog understryka hur mycket jag håller med! Det är sannerligen ett heltidsjobb att ta hand om en liten, liten människa som inte kan varken sitta, stå, gå eller prata för den delen. Lia sover uppskattningsvis 3-4 timmar per dag, vilket i och för sig inte är illa, men alla övrig vaken tid som oftast ter sig mellan kl.07-21:00 kräver ständig uppmärksamhet. Det skall passas, tränas på att sitta, roas med roliga grimaser, torkas kräk och dreggel, bytas blöjor och kläder, sjungas sånger, matas och diskas flaskor, göras smakportioner, promeneras och mycket där till!
 
Sen tillkommer diverse husgöromål som att diska, tvätta, handla, laga mat, plocka undan...jag ni vet allt det där som bara märks när man inte gör det. När man spaltar upp allt man gör på en dag så inser man verkligen vilket heltidsjobb MED övertid inräknat som det är att vara föräldraledig (ja, och mamma överhuvudtaget för den delen). Klart att man måste få sova om nätterna då för att orka med! Jag håller absolut med om att man som föräldrar måste hjälpas åt nattetid i fall bebisen vaknar mycket och det i allmänhet krånglar med sömnen, annars orkar man ju aldrig i längden, för i slutändan så jobbar ju faktiskt båda heltid...bara med lite olika arbetsuppgifter.

Hälsningar
Yohannas.se

Ja det är verkligen 24-7, så är det bara!! Toppen att hon sover så mkt dock, sover hon hela natten sen?? Hur stor o gammal är hon nu?? Du, en helt annan sak - du har grymt fin hy!!! Tänkt på det en massa ggr men glömmer alltid skriva det..!

Svar: Tack! Lia är 5 månader nu och väger 7 kilo drygt till sina 65 cm lång. Nej hon sover inte hela nätter, men vaknar oftast bara en gång för mat runt 3-4 tiden. Rätt skönt får jag säga.
Spanienfrugan

2012-09-27 @ 16:42:46
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Karolina, mamma till My

Visst är det ett heltidsjobb! Underbart men ibland saknar man att bara få vara. eller egentiden med varandra... alltså en BIO drömmer jag om, hahaha. ganska sjukt, har aldrig varit så sugen på bio som nu,. åh

2012-09-27 @ 19:26:27
URL: http://lillamys.blogg.se
jenny

det är sannerligen ett heltids jobb.
alfred sover ju bättre än vad astrid gör för hon kommer in till oss mitt i natten, han varknar två tre gånger och äter men somnar igen.
och ja dagarna, de försvinner iväg, vet inte vart ännu bara.. hahahaa

2012-09-30 @ 22:38:21
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback