Smakisarna fortsätter

2012-10-04 10:42:00
 
Igår gjorde jag broccoli- och potatispuré som jag nu testar att frysa in. Har ju hört att potatis inte är någon höjdare att frysa, men ihop med någon grönsak skall det visst gå bättre, så vi testar. Jag kan inte säga att jag märkt någon större skillnad på Lias entusiasm gällande smakisarna än så länge. Potatis, sötpotatis, morot, avokado, banan och idag broccoli har alla tagits emot med ett liknande minspel. Till en början rätt tveksamt, sedan öppnar hon munnen fortfarande med en viss skepsis och så försöker hon svälja. Hälften kommer ut igen och så hugger hon direkt tag i skeden, gärna i skålen med om hon kan få fatt i den. Haha. Färsk frukt i bitar som hon får gnaga på är nog faktiskt mest poppis. Senast i morse var det mango. Gottigt tyckte Lia. Vi fortsätter att erbjuda lite grönsakspuré och gröt varje dag så att hon skall vänja sig, men än så länge så får hon inte i sig mer än uppskattningsvis 1-2 tsk av varje så det är tur att hon verkar älska sin mjölkfriaersättning!

Hälsningar
renatas.blogg.se

Det där med smakisar går nog långsamt! Iris gick från ca två matskedar gröt per dag (och tycka om det!) till att totalvägra öppna munnen nu! haha så jag tar nog en paus..

2012-10-04 @ 11:00:31
URL: http://renatas.blogg.se/
sofie mumsfillibaba

Det ger sig! Fortsätt testa och kanske hoppa helt någon dag. Så länge hon bara är mätt och glad så är det ju bra!:)

2012-10-04 @ 21:56:35
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback