En chiliplanta tillbaka och andra goodies

2012-10-11 13:26:00
 
 
Goddag mina vänner. Jag håller för tillfället på att spisa lite lunch bestående av ungsbakad kyckling med baconpotatis och skysås ifrån gårdagen. Mycket gott. Lia tar sig en tupplur efter vårt lilla mission i förmiddags. Vi hämtade nämligen upp vår chiliplanta som några snälla själar tagit hand om hela vår semester, och lite till eftersom vi varit sega med att hämta den igen. Men nu har vi fått gjort det och den skall skördas omgående för jag behöver chili till kvällens kokoslax som skall lagas! Söta som de är våra vänner så skickades vi även med lite goodies i form av rökt paprikapulver som de köpte med sig från sin semester i södra Spanien. Och dessutom en burk oregano och äkta Kalamataoliver ifrån just Kalamata där de också varit i sommar. Lyxigt värre! Det är roligt att vi kan utbyta varor med varandra när vi varit i väg, speciellt som vi alla älskar mat. De berättade att de hade hunnit gått loss på remouladsåsen och skärdgårdstéet nu, som de bland annat fick ifrån oss efter vår Sverigeresa i somras och var jätteglada för det. Trevligt.

Hälsningar
Linda

Fösta gången som jag hälsar på här hos dig. Vilket fint namn, Lia. Gillar´t! :)

Nu ska jag kika vidare.
Kram Linda

Svar: Kul att du hittat hit. Välkommen!
Spanienfrugan

2012-10-11 @ 14:02:11
URL: http://hemochtrevligheter.blogspot.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback