Vi rör oss lite långsamt idag

2012-11-22 15:00:00
Lilla frökenfröken valde en utmärkt dag att ta en nästan två timmar lång vila på efter morgonens grötfrukost. För här rör vi oss lite långsamt idag efter ypperligt trevligt vinmys med goda vänner igårkväll. Jag hade bakat paj och de hade med sig ibericoskinka att dö för. Gott vin, lite tända ljus och förtroliga samtal på det gjorde att mitt sociala-vuxen-tid-konto fick sig en rejäl påfyllning.
 
Mycket välbehövligt.
 
På lekplatsen, innan lunch, stötte vi ihop med kompisen Aina och hans föräldrar. Så det blev dubbelgungat för bebbarna :) Jättekul tyckte Lia som halvt vred nacken av sig för att hålla koll på Aina samtidigt som hon själv gungade bredvid. Sötnöten.
 
Imon vankas vaccinering, mätning och vägning av den samme sötnöt. Vaccinet är beställt på apoteket, men ännu inte betalt. Vi tar och hostar upp de där sura 77 eurona imon istället. Men vi skall egentligen inte klaga för alla vaccin utom ett är faktiskt gratis.
 
Hur som helst skall det bli grymt spännande att se hur mycket Lia växt när vi är hos doktorn imon. Det var ju trots allt två månader sedan vi vägde och mätte sist.
Jag drar till med en gissning på 8500 gram tung och 67cm lång.
 
 
 
Dubbelgungarna ;)

Hälsningar
jenny - mammaliv i nashville

Det är så sött med bebisarvänner som gungar :)
Härligt att ni fick er en lugn dag efter en kul kväll!

2012-11-22 @ 16:32:16
URL: http://jennybenny.se
Elin

Men vilken härlig bild!

2012-11-22 @ 16:40:57

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback