Så här ligger det till va

2012-11-19 17:35:00
 
 
Det är stora grejer på gång. Nu har jag gått här länge och väl och hållt på min hemlighet. Jag har så gärna velat berätta om det där som känns så kittlande spännande och som samtidigt skrämmer skiten ur mig en smula, men det har liksom behövt sjunka in lite.
 
Nej, jag är inte gravid igen. Haha. Tack och lov.
 
Men så här ligger det till va. Vi skall flytta hem till Sverige igen! Och det är snart det. Faktiskt har vi i detta nu mindre än en månad kvar med San Sebastian som vår boendeadress.
 
Jippi. Bah. Snyft. Gulp.
 
Ja, känslorna kring detta beslut, som sannerligen inte varit lätt att fatta, är väldigt blandade. Dock övervägande positiva, vilket gör att det trots allt känns bra i magen när jag tänker på att vi har så kort tid kvar här. Vi verkligen älskar San Sebastian och vi är otroligt glada för att vi haft möjligheten att bo här i snart två års tid. Men vi anar samtidigt förändringens vindar i luften och det verkar finnas nya utmaningar som står för dörren. Jag är av den åsikten att man måste trots allt alltid vara uppmärksam på när tåget med destination "Nästa Steg" går. Annars blir man kanske kvar på perrongen "Samma hjulspår" allt för länge. För vår del verkar det tåget gå till jul.
Om vi nu läst tidtabellen rätt.
 
Det är mycket vi ännu inte vet om vårt nya liv som väntar. Många frågor och flera inte helt oväsentliga praktikaliteter skall få ett svar och benas ur. Men min käre man som är en det-löser-sig-gubbe av rang har åtminstone någorlunda väl lyckats att övertyga mig om att nu börjar ett nytt äventyr. Och just det. Allt löser sig ;)
 
Så varför lämnar vi Spanien? Ja, det kan man ju fråga sig när man i 20 gradig värme och lätt havsdoft i luften strosar längs vackra stenhuskantade gator i mitten av november, där det dessutom aldrig är långt till ännu en sensationell smakupplevelse. För två soldyrkande och matnördiga personer som oss två så kan man ju verkligen undra varför vi nu väljer att lämna detta bakom oss.
 
Det enkla svaret, som såklart aldrig finns, är att vi ändå hade tänkt att flytta hem förr eller senare och när en bra möjlighet har dykt upp så vill vi ta till vara på den. För så är det ju med möjligheter. De finns där idag, men redan imorgon så kan de ha glidit dig ur händerna. Det mer komplicerade svaret på frågan är såklart att det är många fler faktorer som spelat in. Ekonomiska faktorer, saknaden av vänner och familj, längtan efter att få bygga upp ett riktigt hem igen. Ja, för att nämna några.
 
Så då var det sagt. Spanienfrugan sjunger alltså på sista versen. Vad som komma skall efter henne får vi se. Fruga är hon ju såklart fortfarande men i Spanien kommer hon inte att bo länge till. Och då Göteborgsfrugan (japp, det är där vi hamnar) klingar sådär i mina öron så vill jag inte lova att det blir någon fortsättning. Men vi får väl se...

Hälsningar
Marre

Men vad roligt Pillan att ni kommer tillbaka, kanske kan ses någon gång då framöver. Kram

2012-11-19 @ 18:28:45
eastcoastmomusa, Spain

Change is good! Vi har flyttat flera gånger mellan länder och tycker det är bara bra att byta miljö ibland.

2012-11-19 @ 18:46:16
URL: http://grrringo.blogspot.com
Malin

Ni är så välkomna hem! :)

2012-11-19 @ 19:43:32
Renata

Vad spännande! Hoppas allt löser sig för er och vad skönt att bo nära familjen igen. Det är det bästa som finns!

Kram

2012-11-19 @ 20:10:39
URL: http://renatas.blogg.se
Karolina, mamma till My ❤

Vad roligt men samtidigt jobbigt. Försök njuta av sista tiden och allt löser sig alltid :) tycker göteborgsfrugan klingar alldeles utmärkt! :D välkomna tillbaka till sillstryparland (nu kan ni gå på öppna förskolan :) hihi ). Hoppas det löser sig med boende eller vad ni nu kan ha för oklarheter. Kram

Svar: Tack, vi skall försöka njuta till max! Japp, nu kan vi gå till öpnna i vår :)
Spanienfrugan

2012-11-19 @ 20:13:47
URL: http://lillamys.blogg.se
Anna-Mamma och Socionom

Vad härligt!:) Förstår att det är ovisst och lite läskigt men samtidigt börjar ett nytt kapitel för er:) Klart du ska fortsätta blogga!:) Kram

Svar: Ja, nya kapitel brukar vara lite läskiga....vi får väl se om det kan bli en fortsättning.
Spanienfrugan

2012-11-19 @ 20:22:06
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Elin

Vad spännande! Allt kommer säkert gå bra :) Jag hoppas du fortsätter blogga, du är en utav mina favoritbloggar! :)

Svar: Åh, vilken ära att få vara en av dina favoritbloggar!
Spanienfrugan

2012-11-19 @ 20:25:20
Isa

Nämen, då kanske man kommer att springa på dig IRL framöver, kanske på stan eller på en öppen förskola! Hoppas du fortsätter blogga om Gbg, det är faktiskt inte en så dum stad trots allt! Och idag har vi haft riktigt fint novemberväder (kors i taket!). Vart ska ni bo? Hus? Lägenhet? Så spännande!

Svar: Vi vet inte rikrigt hur vi skall bo ännu. Får uppdatera mer när läget klarnar en smula :)
Spanienfrugan

2012-11-19 @ 20:33:48
Sandra R

Jag räcker upp handen och erkänner att rubriken fick mig att tänka på graviditet. :)
Men, en flytt till Sverige är inte vad jag tippade på. Det är ju självklart att du ska fortsätta att blogga även om ni lämnar Spanien. Nu kan du ju tipsa om goda uteställen i Göteborg! Nära och bra för en skåning. :) Väljer ni Gbg på grund av familj eller är det för att det finns jobb där? (Nyfiken jag.)
All lycka med allt som ska fixas och trixas. Njut nu av den sista värmen innan ni kommer hem till snö och regn och slask - och jul!
Kram

Svar: Tack. Ja, regn och rusk blir det mer av framöver för vår del då ;)Det är väl en kombination av familj och jobbmöjligheter som gjort att vi valt att flytta hem.
Får väl berätta mer om det när jag vet mer...
Spanienfrugan

2012-11-19 @ 20:36:34
URL: http://jagarsandra.blogspot.com
Malin - Stinas mamma

Hoppas du fortsätter blogga! Jag har en liten Stina som är några dagar yngre än Lia och har följt er med glädje hela vägen. Stina brukar förresten också köra samma "borra huvudet i madrassen och kravla sig framåt med fötterna", bara i sängen aldrig på golvet.
Spännande med flytt!
Kram

Svar: Vad kul att höra att du har en liten fin tjej som är lika gammal och vad roligt att du uppskattar bloggen :)
Spanienfrugan

2012-11-19 @ 20:57:01
elin - mamma till Signe

Välkommen hem igen när flytten bär av <3

Svar: Tack!
Spanienfrugan

2012-11-19 @ 22:06:58
URL: http://flieo.blogg.se
Jenny - mammaliv i Nashville

Jag kan inte låta bli att bli grön av avund att ni ska flytta hem. Men samtidigt så förstår jag vemodet av att lämna allt det härliga i utlandet. Men det där med att bo nära familj när man har barn verkar ovärderligt. Jag önskar er all lycka på ert nya äventyr & jag tycker definitivt att göteborgsfrun låter bra. Det blir vad man gör det till :)
KRAM

Svar: Ja, det där med att bo nära familjen känns ju lockande. Tack för att du önskar oss lycka till.
Spanienfrugan

2012-11-20 @ 15:28:04
URL: http://jennybenny.se
Linda

Lycka till till er familj :)
Lite avundsjuk är jag! Men bara lite när det kommer till vädret ;)

Svar: Tack!
Spanienfrugan

2012-11-20 @ 22:02:10
URL: http://llinda.blogg.se
Sara

Skönt med flytt hem :) hoppas dock att du fortsätter med bloggen, väldigt mysig :)

Svar: Tack snälla. Vi får väl se om det blir mer bloggande...
Spanienfrugan

2012-11-21 @ 00:01:34
URL: http://saraochomlivet.blogg.se
Thérèse

Härligt att ni flyttar hem igen, men ni får gärna ta med vädret hit =)
Blir det Partille tills bostad finnes, eller har ni hunnit leta upp det redan?

2012-11-21 @ 18:22:57
URL: http://www.theresesjosten.se
Yohannas.se

Joooo jag vill följa dej hemma i Sverige också! Vilket spännande beslut med kluvna känslor såklart. Har det varit dyrt att leva där? Å saknat mkt materialla saker och funktionella saker från Sverige? Jag önskar verkligen kunna bo så i Europa en dag! Vi har ju mest varit i Thailand, men att vara så nära som Spanien skulle ju kännas riktigt bra!

Svar: Vad roligt att du vill fortsätta att följa mig.Nja, alltså boendet är ju dyrt här i denna stan i alla fall men är nog billigare på andra ställen i Spanien. Annars kan man leva rätt billigt. Hoppas att ni kommer iväg utomlands igen om det är det ni vill. Jag tycker att det har varit jätteroligt!
Spanienfrugan

2012-11-21 @ 21:41:50
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback