Matlista vecka 48

2012-11-26 10:33:22
 
Jodå, förra veckans matlista blev en bra en. Vi höll oss till planen och lagade alla rätter som vi bestämt, förrutom att fredagens hamburgare flyttades till lördagen istället. Heja! Och vilken hamburgare det blev sen! Den vart extremt fyllig med 200gram köttfärs och smakrik cheddarost som verkligen satt som en fläskläpp på lördagseftermiddagen. Mm. Vi är svaga för hamburgare...
 
I alla fall. Här kommer veckans matlista då.
 
Måndag: Vindaloo (Indisk köttgryta) med ris
(Det blir favorit i repris från förra veckan eftersom vi har sås kvar i burken. Inte mannen emot tror jag, han skulle nog kunna äta detta hela veckan....)
 
Tisdag: Canneloni med kycklingfyllning
(Kokar lasagneplattor och använder att göra canneloni av. Fyllningen blir kyckling, svamp, spenat som kokas samman med grädde och kryddor. Över cannelonin häller jag sedan tomatsås och bechamelsås innan de får gratineras under ett osttäcke. Serverar med grönsallad till.)
 
Onsdag: Entrecote, potatisklyftor och bearnaisesås
(Det kan vara trevligt med något extragott på lillördagen.)
 
Torsdag: Pasta Carbonara
(Veckans andra pasta blir en klassiker som vi inte lagat på länge. Vi har ordentligt lagrad parmessanost hemma, så det kommer nog att smaka mumma!)
 
Fredag: Chili con carne med nachochips och creme fraiche.
(Skön fredagsmysmat som kan intas i soffan. Perfekt att få rensat skafferiet på lite bönor och annat med.)

Hälsningar
J

Gud, vad sinnessjukt hungrig jag blev. Du kan få bli min hemmafru nu när ni ska bo i Gbg och allt ;).

Svar: Haha, tja varför inte? ;)
Spanienfrugan

2012-11-26 @ 11:47:47
URL: http://www.familypacking.wordpress.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback