Vi har njutit lite på stan idag

2012-05-26 18:18:24

 

Så här peppad var Lia att ge sig ut på stan i solen idag :) Vasse hade en klipptid vid tolv så när vi ätit här hemma och gjort oss färdiga Lia och jag, så promenixade vi ner och mötte upp den nyfriserade. Idag hade vi lite mer behagliga 24 grader varmt, perfekt San Sebastianväder om ni frågar mig! Då är det precis lagom varmt att strosa runt i kjol, linne och bara ta med en tunn kofta. Då kan man också njuta på uteserveringar utan att känna att man rinner bort, ja det helt enkelt perfekt.

 

 

På väg ner till frisören så promenerade vi förbi vackra Plaza de Bilbao. Alltid mycket folk runt om kring där, men vi hade lite ärenden att gå innan vi var redo att slå oss ner någonstans. Första ärendet att fixa var större strumpor till lilltjejen, vilket jag inte lyckades med sist när jag var på jakt. Men idag fick hon sig tre par i från Benetton som äntligen hade strumpor till riktigt små som inte var stickade eller också alldeles för supersötgulligulliga. Yes, mission completed!

 

 

Till lunch beställde vi in lite småplock att dela under ett parasoll vid ett torg i stadens östra del. Vi åt tunn fläskkotlett med stekt grön paprika och potatis, som är en verkligen standard rätt här. Kotletten var saftigt grillad och potatisen härligt knaprig, så det visade sig vara ett toppenval. Dessutom beställde vi två skinkkroketter och en osttallrik. Osttallriken var i största laget att dela på två, så den orkade vi faktiskt inte äta upp. Vasse drack öl till och jag unnade mig ett glas av den lokala äppelcidern som jag inte druckit sedan september. Jag hade ju nästan glömt av hur den smakade!

 

 

 

Lia verkade också mycket nöjd med maten ;)

 

 

Mätta och goa promenerade vi sedan hem. Längs med floden som alltid, med solen i ansiktet.


Hälsningar
Therese

Underbart! Vi är rätt nöjda och glada här hemma med nu :) ha en fin kväll! kramar

2012-05-26 @ 19:50:28
URL: http://sailorswife.blogg.se/
Augustifamiljen

Verkar vara så otroligt vackert i san sebastian alltså. Lite lagom typ :) skönt att du hittade sockar också :)

2012-05-26 @ 19:58:03
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/
Kristina - ingen vanlig dag

Vilken härlig dag det verkar varit! Grattis på morsdag! :)

/Kristina

2012-05-27 @ 09:23:33
URL: http://ingenvanligdag.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback