Amningsträff

2012-05-09 17:00:00

 

 

20 mammor, 20 bebisar, 3 gravida och typ 40 blottade bröst senare så har vi varit på amningsträff idag. Två gånger i månaden anordnas en sådan träff på vårdcentralen här tillsammans med den eminenta barnmorskan som ni känner från tidigare inlägg. Idag var första tillfället för mig och Lia och det vart lyckat. Vi stannade kvar bland dem sista, tillsammans med några mammor till och passade på att få lite extra tips. Annars var det tyvärr inte alltid så lätt för mig att höra allt som sades på spanska med så mycket folk och stundtals tjutande bebisar. Det var dock roligt att se att några av dem från min mammagrupp var där med sina små bebisar som också kommit.

 

För vår del så tycker jag att amningen fungerar bra. Jag vet inte riktigt vad jag hade föreställt mig faktiskt, men bra blev det. Det tog väl ungefär en vecka för bröstvårtorna att härdas men nu känns det knappt när hon äter längre. Lia somnar dock gärna vid bröstet när hon blivit sådär lite lagom mätt så då får man truga henne att äta lite till. Ungefär vad tredje timme vill hon ha mat och däremellan sover hon mycket. Det är nog en väldigt lugn och beskedlig bebis vi fått tror vi. På väg hem från amningsträffen så bekantade vi oss med en annan mamma som har en son som bara är två dagar yngre än Lia och dem visade sig bo mitt över oss. Trevligt med lite mammabekantskaper i närheten! Det blir nog en kaffe med henne snart skulle jag tro...

 

 


Hälsningar
Renata - gravid v 38

Vad intressant med amningsträff!! Det är ju så många som kämpar med det.

2012-05-09 @ 21:01:21
URL: http://renatas.blogg.se/
Hanna

Vad roligt att träffen blev så bra.

2012-05-09 @ 21:22:54
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Yohanna i Las Palmas

Vad härligt med amningsträff. Det har man inte här :( Över huvud taget sâ verkar det som att Kanarieöarna ligger väldigt efter andra länder i ALLT.



Skönt att höra att amningen gâr bra. Det kan vara sâ struligt ibland.



Hälsningar

Yohanna

2012-05-10 @ 00:07:08
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se/
Camilla - med bebis i famnen

Åh hon är så fin och petit :) vad spännande med amningsträff, hoppas du fick en del tips och inte bara traumatiska bröstupplevelser i massor ;)

2012-05-10 @ 12:58:34
URL: http://ckramar.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback