Kulstatusen i v.32

2012-03-11 09:00:00


Pyret i magen har mer och mer gått över till att omnämnas som kulan av mig. Det har blivit så naturligt i och med den påtagligt riktigt runda kulan som sticker ut. Den ser verkligen klotrund ut! Fast jag säger fortfarande Pyret när jag pratar om den lille som rör sig där inne såklart. Reaktionerna från familjen nu när man kommit hem är att magen verkligen växt och de tycker att den står rätt ut nu. Hehe. Ja, det gör den väl. Och med all rätt också kanske? Det är ju faktiskt mindre än 8 veckor kvar nu och bebisen förväntas vara ca 40cm lång och väga strax runt 1800gram. Lite fostervatten med mera på det, och man får nog en rätt stor mage vid det här laget :) Men det är klart att för dem som inte sett mig "live" sedan i v.24 så är det ju såklart en stor skillnad.

Jag tycker magen är superfin och trivs faktiskt väldigt bra med att ha den i vädret :) Klart att det börjar märkas att tyngdpunkten har förflyttats en del och att det får konsekvenser för ryggen om man inte vilar den med jämna mellanrum, men så är det. Jag tror att Pyret har vänt på sig nu och ligger med huvudet nedåt. Det kände jag indikationer på redan förra veckan och dessutom gillar den att gosa upp sig långt ut till höger i magen om kvällarna. Det känns som att det är en liten rumpa som trycker sig utåt där då och ett litet knä som brukar hamna någonstans mitt på magen, vid naveltrakten ungefär....men helt lätt att veta är det ju inte. Den håller mest på att vrida sig nu, sträcker på sig och jag känner hur den skruvar sig till och från. Ibland kommer det en rejäl spark men annars så våbblar oftast hela magen till bara, när den hittar på nåt explosivt där inne ;) Det är en underbar känsla att bära på denna lilla skatt!

Hälsningar
Camilla - Vardagslycklig

Minns att det var en väldigt skön tid att vara gravid där runt vecka 32, magen är lagom stor liksom :)

2012-03-11 @ 10:25:36
URL: http://vardagslycklig.blogg.se/
Renata

Superfina mage! Känner igen allt det du skriver :)

2012-03-11 @ 10:33:40
URL: http://renatas.blogg.se/
Lisa

Så underbart! Jag tycker med att mage bara växer och växer. Är så mysigt att klappa och bara veta att ens lilla bevis ligger där inne. Min kompis ska ha vilken dag som helst och jag är så nervös, tänk då hur man kommer att bli när man själv ska föda.



Dina åtta veckor kommer att gå fort och snart har du pyret i din famn, så underbart!!!

2012-03-11 @ 13:12:45
URL: http://lisajadeholt.blogg.se/
carolina -bakar bebis i magen & cookies i ugnen

Det kommer gå fort, jagt ycker tiden springer iväg verkligen!

Du ser verkligen fin ut, du passar som gravid;) Hihi!

För mig är det vecka 32 i övermorgon =)

2012-03-11 @ 20:44:27
URL: http://acarolinas.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback