Rykande hett

2012-06-24 10:00:00
 
Nu skulle man ju kunna tro att detta var rubriken till ett matinlägg från min sida, men icke. Här åsyftas vädret i den spanska huvudstaden som vi alltså styr kosan mot nästa vecka för det där nedrans passets skull. Jag har nämligen kollat väderprognosen för nästa vecka i Madrid och det ser verkligen ut att bli rykande hett! Herregud 38 grader varmt i förväntad medeltemperatur på torsdagen när vi åker dit och sedan fortsatt lika varmt hela helgen låter banne mig inte nådigt. Hoppas att de har luftkonditionering på ambassaden. Resten av tiden får vi väl sitta inne på något svalt museum eller också häcka under ett parasoll i skuggan och sippa lemonad eler nåt. Oh lord! Plötsligt blev det helt sjävklart varför madridborna flyr stan och invaderar San Sebastian hela augustimånad. Här har vi, om vädergudarna är med oss, behagliga 25-30 grader på högsommaren. Och just det, ett stort blött hav med ;)

Hälsningar
Sofie

Oj 38 grader, ja det är inget att leka med! nej vid 30 grader då tycker ja allt att då får det vara nog, så förstår om de flyr staden under högsäsongen!! Fy sjutton för sådan värme!

2012-06-24 @ 13:31:55
URL: http://blomstertappan.blogg.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback