På träningsläger ;)

2012-06-26 10:11:12
 
Idag känns det som att Lia äntligen mår lite bättre. Härligt! Därför har jag nu på morgonen börjat kunna träna henne i att sova i sin egen säng. Hitills har hon mest sovit i vagnen, på soffan, i duntäcket eller i våra famnar. Ja, lite där det gått att få henne att sova faktiskt eftersom hon sovit så oroligt och vaknar ofta när magen härjar. Men självklart vill vi att hon skall kunna sova i sin egen säng och gärna att hon skall få lite rutiner med förmiddagsvila, eftermiddagsvila osv. Om nu bara magen lugnat ner sig lite mer så skall det nog inte vara en omöjlighet för nu har hon snart sovit i 1,5 timme själv i sängen. Hurra! Det blir alltså träningsläger här hemma framöver och så hoppas vi att turen är med oss. Någongång måste det ju ändå vända för vår lilla skruttis med tycker man.

Hälsningar
Yohanna - Väntans tider...

Häääärligt!! Underbart att du boar kring henne också, det brukar de flesta bebisar ju gilla å ligga sådär lite trångt..!! :) :)

2012-06-26 @ 10:48:48
URL: http://maiplu.se
kiwiberries

o så mysig man kan vara när man sover =)

2012-06-26 @ 12:15:55
URL: http://kiwiberries.blogg.se/
Isa

Jag har börjat denna vecka med rutin på kvällen. Vid halv nio så byter vi blöja och tar på pyjamas. Är det bad-dag så får man ju börja lite tidigare.
Sen så sövde jag henne i famnen och la henne i vaggan i sovrummet. Tog 15 min cirkus.

Hon vaknade vid halv tolv tiden och fick mat för natten. Sen så sov hon till efter 4, fick mer mat somnade om till 6.30. Då flyttade jag över henne till sängen(då har jon gått till jobbet) sen sov vi till 8.30. Då var hon inte vrålhungrig utan vi kunde mysa en stund.
Får se om jag lyckas lika bra ikväll =)

Svar: Låter som en bra rutin. Lycka till ikväll med!
Spanienfrugan

2012-06-26 @ 17:54:38
URL: http://www.sladdisa.wordpress.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback