I vårt kvarter

2012-06-21 10:00:00
 
 
Eftersom Lia varit lite tjorvig de senaste dagarna så har vi mest hållt oss inomhus. Men igår när hon somnat gott i babybjörnen så tog vi oss en tur runt vår lilla kvarter bara. Solen sken och det var riktigt varmt, underbar terapi för en trött mamma! När vi var ute köpte vi middagsmat från delikatessen, tittade förbi fiskhandlarn och frukterian, gjorde ett sockerstopp i godisaffären, tog en extra tur runt huset och spanade på vår fasad från baksidan, och sen avslutade vi med att sätta oss på en bänk i skuggan utanför vår entré och smyglyssna på en tysk som pratade i telefon. Så kan en tur i våra kvarter te sig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hälsningar
Amanda

Är vasse från spanien?:-) Har läst din blogg ett bra tag men aldrig läst hur och var ni träffades och så, hade varit roligt att veta!:-)

Svar: Åh, vad kul att du följer bloggen! Jag får ta och skriva ett innlägg om detta då :)Kollade såklart indin blogg och ser att ni väntar bebis. Grattis!
Spanienfrugan

2012-06-21 @ 10:42:23
URL: http://aochmflyttarin.blogg.se
Tess

Underbara bilder! Häftigt med cykelbanan! Och det där med värme och sol håller jag med om. Det kan väcka liv i en och göra en glad när man är väldigt trött :-)

2012-06-21 @ 11:45:17
URL: http://highlandertess.blogg.se
Emelie

Åh vilka fina bilder! Ni bor verkligen i ett litet paradis! Och hoppas att det vänder snart för lillan, har bara hört bra om den pruttventilen så hoppas det skall funka bra även på lilla Lia!
Ja verkligen nu är det inte långt kvar! Jag hoppas på lite tidigare födsel men samtidigt får jag lite små"panik" -är vi klara med allt? är allt verkligen köpt? Tänk om vi glömt köpa nånting jätteviktigt? haha men så är det kanske för alla, haha hoppas det!

Svar: Ja, det är nog naturligt att känna så. Liksom en del av förberedelsen :) Hoppas Chelsea tittat ut lite tidigare då, vi håller tummarna för det.
Spanienfrugan

2012-06-21 @ 13:01:40
URL: http://slemelie.blogg.se
Renata

Fina bilder, som vanligt!! =)

Hoppas Lia mår bättre nu.

2012-06-21 @ 14:02:05
URL: http://renatas.blogg.se
Anneli i Madrid

Vad kul med alla fina bilder från San Sebastian!! Själv bor jag i Madrid sedan 14 år, men min man kommer från San Sebastian som är den finaste sta'n i Spanien, enligt min mening! Och då är det ju extra kul att följa din trevliga blogg, förstås. Tycker jag känner igen mig på de senaste bilderna. Min svärmor bor i Amara, C/Carlos 1. Bor ni i närheten, månne??

Svar: Hej! Vad kul att du hittat hit :)Ja vi bor i Amara så det är nära. Ett mysigt ställe i San Seastian tycker jag.
Vi skall till Madrid nästa vecka för att fixa pass till lilltjen på ambassaden :)
Spanienfrugan

2012-06-21 @ 16:50:24
Anneli i Madrid

Huvvaligen, hoppas det inte blir för varmt åt er, här i Madrid. Själv flyr jag och mina två bråklås till Sverige på lördag...

Svar: Ja tyvärr verkar det bli hiskeligt varmt! Hm, ingen höjdar men vi har inte mycket att välja på.
Spanienfrugan

2012-06-21 @ 17:12:19

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback