Glassigt med lite hjälp

2012-06-04 10:00:00


Nu har mamma och pappa en vecka kvar här hos oss. Det har har varit riktigt roligt att ha dem här och väldigt glassigt att kunna få lite hjälp ett bära, vyssja och gosa med vår lilltjej emellanåt. Även om jag vet att de är oroliga för att vara i vägen så hoppas jag att de vet att deras besök är otroligt uppskattat. Vi har tagit dagarna lite som det känts bra hittills och självklart låtit Lia styra mycket i vad vi tagit oss för. Allt som oftast har det blivit lyckat, men ibland går man bet och får en jättearg bebis i något läge där man helst hade haft en lugn, harmonisk bebis. Så är det, men vi är av den åsikten att man måste våga. Våga ge sig ut, ta med henne överallt och så får det gå som det går helt enkelt. Tror jag skulle bli tokig av att bara sitta inne i lägenheten och stirra för att det känns tryggt och bra. I alla fall. Nu har vi en hel lång vecka kvar att umgås med Lias mommo och moffa, vilket känns fint. Vi har några småutflykter som vi skulle vilja få till och så skall vi göra stan och gå ut och käka lite mer med. Det blir kanon det.

Hälsningar
camilla

Känner igen det där! Hälsade på mitt jobb i fredags och hade allt annat än en nöjd Elton. När vi åkte därifrån somnade han på två röda. Haha!



Ha det så mysigt med familjen!

Kramar

2012-06-04 @ 10:49:57
URL: http://vitarummet.blogg.se/
Charlotta

Vi kommer att få besök en vecka av James syster med familj några veckor efter att bebisen kommer. Först tyckte jag det kändes lite jobbigt med besök så snart efter men nu börjar jag tänka att det nog kommer vara rätt skönt med lite extra hjälp ändå :)

2012-06-04 @ 11:27:38
URL: http://bagarebebis.wordpress.com/
jenny

skönt med en hel vecka till!!

med astrid satt jag mer eller mindre inne de första tre månaderna, minns att jag var genomsvettig bara av att ta mig till bvc hahahaa

nu har alfred varit med i princip överallt från dag 1. väldigt skönt när det blir så avslappnat. sen visst ibland blir det svettigt när de inte är nöjda men det brukar på något magiskt sätt lösa sig det med.

kram på er!

2012-06-04 @ 11:47:59
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com
Isa

Tror oxå det är viktigt att man inte blir hindrad utan att man ger sig ut och försöker göra saker som vanligt.



Kanske inte så mycket för bäbis skull, den skiter nog i om du är på ikea eller inte. Men för dig själv. Sitta inne och glo på fyra väggar i 3 månader måste ju få vem som helst att gå bananas. =)



Det måste va lyx att ha lite extra hjälp hemma. Värsta är när man sitter på toa och hon börjar skrika inne i sängen. AH! =)

2012-06-04 @ 13:02:40
URL: http://sladdisa.wordpress.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback