I backspegeln, juni 2011

2012-07-01 20:50:25
Nu är det mycket på en gång, tro det eller ej men juni har sprungit förbi oss och juli är ju faktiskt här. Då blir det återblick igen ju så det klämmer vi in så här innan inlägg om Madridresan. Juni 2011 tyckte jag verkligen om och det kändes på riktigt att sommaren var här. Den innebar mer och mer utetid får vår del och jag shoppade mig två långklänningar som användes flitigt!
 
Syster S kom på besök för andra gången gången och vi fick några härliga dagar tilsammans. Sedan kom även min kompis Sara samt hennes pojkvän och hans kompis med tåget från Barcelona för ett par dagar i San Sebastian. Då blev det självklart pintxos och så lite surfing för vissa (inte jag med andra ord). Har kommit på att surfing är inget för mig, utan att ens testa. Haha.
 
 
 
 
 
 
 
När jag skulle överraska Vasse med hembakt pizza en dag så blev det bakläxa när pizzan jag gjort blev alldeles för tjock. Så då visade han mig en gång för alla hur man gör riktigt fina och goda calzones, som ju är så gott. Sen har det dessvärre inte blivit något pizzabak sedan dess, vilket är synd för oj vad jag kan sakna "svensk pizza" ibland. Här är den inte så spännande tycker jag. Snålt med topping och liksom ingen finess på det hela.
 
 
 
Tillsammans med lite kompisar och kollegor till Vasse gjorde vi en endagsutflykt till St Juan de Luz under junimånad med. Det var vårt första besök över till Frankrike dit vi tog tåget som tar ca 30 min. Sedan delade vi en taxi till den mysiga kuststaden. Vi kunde ju kanske valt en bättre dag för turistandet dock för just den dagen vart det 40 grader varmt...så mest tid ängnade vi åt att bada och häva öl. Men det är inte heller så dumt ibland ;) Jag hade gärna åkt till Frankrike oftare men faktum är att det känns lite bökigt och ansträngt när man inte kan språket. Denna resan hade vi dock med oss en tvåspråkig kanadensare, vilket var extremt bekvämt.
 
 
 
Min språkskola arrangerade en dagstur till Rioja med buss för dem som ville och det ville vi åka på. En söndag i juni fick vi alltså besöka detta världskända vindistrikt för första gången och det var perfekt att åka med en grupp där allt var förberett för oss. Annars kan det nämligen vara lite svårt att komma in på Bodegorna, det är inte så enkelt och öppet överallt som man kanske kan tro. I Rioja blev det både vinprovning, rundtur med förklaring om vinets tillverkning samt 3-rätters lunch tillsammans. Himla trevligt och vi fick verkligen blodad tand, det här med vinresor är ju underbart. Det har blivit två resor till till Rioja för vår del efter detta.
 
 
 
 
En kväll jag håller kär från juni 2011 är kvällen när vi bevittnade en helt magisk solnedgång sittandes på La Concha här i San Sebastian. Att se solen gå ner i havet med sand mellan tårna, ljumna vindar och en go vän bredvid sig, det är verkligen livskvalitet det.
 
 

Hälsningar
kiwiberries

härligt =)

2012-07-01 @ 21:24:58
URL: http://kiwiberries.blogg.se/
Lisa

Tack Pernilla :) vi trivs jätte bra i huset, snart är renoveringen klar med så det är skönt. Kulan växer och nu räknar vi ner, börjar bli riktigt tungt.

2012-07-01 @ 23:09:00
URL: http://Lisajadeholt.blogg.se
Karin - Living next door to Alice

Vilken härlig kategori :) Juni förra året verkar ha varit fantastisk! Och tänk, det som känns som hundra år sen, när det bara var ni två, var rätt nyss. Men nu blir inget mer sig likt - nu har ni en ny huvudperson i era liv. Det är otroligt häftigt!

Svar: Visst är det så Karin. Underbart!
Spanienfrugan

2012-07-02 @ 09:25:05
URL: http://livingnextdoortoalice.blogg.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback