En dag i Biarritz och San Juan de Luz

2012-07-25 09:30:00
Det var längesedan vi var på utflykt och jag älskar utflykter så det var med glädje som jag hjälpte till att packa bilen full igår för en dag i Frankrike. Biarritz var dagens utflyktsmål och det var första gången som jag besökte denna vackra kuststad. Det tar ca 1 timme att köra dit från San Sebastian och resan gick fin, fint. Eftersom vädret var på topp så drog vi oss genast ner till stranden för ett dopp. Mitt första för i år faktiskt. Galet, jag vet! Mitt första dopp för året höll nästan på att bli det sista i livet dessutom, för gisses vad strömt det var och de stora vågarna var nära på att sluka mig...men efter en tur ner på havets botten så lyckades jag att ta mig upp och komma i land till slut. Pew!
 
 
 
 
 
 
Efter strandhänget så promenerade vi runt lite i Biarritz och så blev det härlig lunch i form av barhäng ute på gatan med kall öl och kallskuret. Det visade sig nämligen att vi missat lunchen i Biarritz som tydligen serveras mellan12-14, för när vi var hungriga och skulle hitta någonstans att slå oss ner så var allt stängt. I San Sebastian är det lunch betydligt senare, mer runt 14-16, så vi kände oss lite lurade. Men strunt samma, det blev en kanonlunch ändå. Efter att ha inhandlat bröd att ta med hem (Frankrikes verkliga stothet om ni frågar mig!) så körde vi vidare mot ännu en fin kuststad, San Juan de Luz. Då blev Lia dessutom hungrig på vägen så jag blandade ersättning i baksättet och gav henne. Verkligen en fördel att inte amma i det läget! När vi tankat lite mer sol, öl och glass, insupit den fina miljön och sett vad som fanns att se i San Juan de Luz så pruttade vi hem med bilen igen. Så nöjda med dagen.
 
 
 
 
 
 
 

Hälsningar
Elinjosefine

Så kul med utflykt! Och så mycket härliga bilder du delar med dig av :)

Stor kram

2012-07-29 @ 23:34:44
URL: http://lifestyleblogs.se/elinjosefine

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback