Dopinbjudan, jag jobbar på det

2012-07-02 18:00:00
 
 
Idag har vi haft lite fotosession jag och Lia. Hon var modell och jag fotograf. Söt klänning satt som en smäck och nu skall bilderna redigeras innan de skall infogas på dopinbjudan som jag håller på att pilla med. Dop blir den 26 augusti kan jag meddela redan nu som något slags elektroniskt "spara-datumet-meddelande". Och ja, inbjudan kommer alltså vilket år som helst till er berörda, närmast sörjande eller vad man brukar säga ;) Haha, dop är väl inte jättekul att gå på ändå va? Klart att det är fint och absolut en familjeangelägenhet, men egentligen hur kul är det?

Hälsningar
Marre

Kul o kul hmm kanske inte själva akten men presentöppningen däremot :) men det är absolut väldigt fint och man blir ju rörd av hela cermonin i sig. Det känns speciellt att ha sina nära o kära samlade på en gång för att på så sätt välkomna den nya medlemmen. Ja du får se själv :)

2012-07-02 @ 18:21:28
Renata

Jadu, det finns roligare saker att gå på, men fint är det ju! =) Iris ska döpas nu på lördag, ska bli kul att se hur hon beter sig

2012-07-02 @ 20:39:00
URL: http://renatas.blogg.se
Lina

Ja fast jag tycker att det är helt okej med dop, speciellt om man får en bra och rolig präst som gör det där lilla extra. Men det är ju själva "festen" efter med god mat, tårta/efterrätt, presenter och det sociala som är roligast :)

2012-07-02 @ 20:51:53
URL: http://vardagslivochbarn.blogspot.com
AnnaMalin

Så söt klänning! Dop tycker jag är härliga! De jag gått på gick ganska snabbt och de små underhåller ofta på olika sätt ;-) Men prästerna har varit bra också - det känns som det gör mkt. Liv SJÖNG för kung och fosterland i psalmerna, var grymt roligt. Sen tycker jag det är väldigt fint också, bölig som jag blir ;-)

2012-07-02 @ 22:20:27
URL: http://annamalinsrum.blogg.se
Caroline

Dop kan va lite trista, framförallt om flera barn döps samtidigt. Men de är ändå vackra! Vi ska själva inte ha dop utan ett litet namnkalas istället. Jag köper inte det som sägs om gud i kyrkan så vi kör en egen version på hemmafronten :)

2012-07-03 @ 09:14:47
URL: http://evacarolinen.blogg.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback