Polkagrisbuffé

2012-01-06 09:30:00


På väg upp till Falun stannade vi till i Sveriges polkagrismecka Gränna. Bara tanken på denna mysiga lilla stad med polkagriskokerier i vart och varannat hörne får det att vattnas i munnen på mig. Jag tänker på när Pippi besöker den där godisbutiken på film och önskar att jag också fick gå lös helt hämningslöst bland stänger, remmar och karameller i gälla färger!

Nu fick jag ändå nästan gå lös där inne och kom i alla fall ut med några stänger och tio polkagrisar. Min man var mycket road av besöket kan tilläggas :) Inte helt oväntat är lakritsgrisarna mina favoriter och jag köpte såklart klassisk lakrits, men också salmiak samt turkiskpepparstång. Nån gris åt upps på vägen upp i bilen och ytterligare någon i Falun såklart.

Väl hemma i Göteborg med hela familjen här så gick vi lös på de kvarvarande grisarna och gjorde en riktig polkagrisbuffé. Vilken lycka! En dag skall jag baske mig lära mig att göra egna polkagrisar och öppna eget kokeri tror jag. Okej, vi får väl se. Men jag räknar kallt med att jag och framtida lilla familjen kommer besöka Gränna många gånger för lite seriös polkagrissafari åtminstone. Fantastiskt vilket hantverk polkagrisarna är egentligen och tänk att de hängt med sedan slutet av 1800-talet. Sånt ihärdigt arbete måste man ju bara stödja ;)

Hälsningar
Angelica

sv: :D Bland det godaste jag vet!



Har aldrig varit i gränna, kanske skulle man ta och besöka stan nån dag :D

Emma - Mamma till Viggo & Melker.

Sv: Ja, det var en riktigt god kladdkaka, fast den var KÖPT :) Så det är ett tips när man blir akut sugen på choklad/kladdkaka :D

2012-01-06 @ 12:23:50
URL: http://emmashjartan.se
Esmeralda<3

Hello!

Har en tävling på bloggen där kanske just du kan vara vinnaren av en grymt snygg träningströja från erikasfitnesshop.

Kolla in tävlingen här:

http://esmeraldaaa.blogg.se/2012/january/tavling-vinn-snygg-traningstroja.html#comment



Ha det bäst!

2012-01-06 @ 13:07:30
URL: http://esmeraldaaa.blogg.se/
Linnéa

Åh, så sugen jag blev på godis nu! Jag som lyckats hålla mig borta från choklad i en vecka! (tro mig, det är jobbigt! Men måste komma tillbaka i samma form som jag hade innan jag blev gravid :P )

2012-01-07 @ 16:54:13
URL: http://linneaturner.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback