Shoppinglista för Ullared

2012-01-09 08:30:00


Wiihie nu styr vi kosan mot Ullared! Jag, mamma och Syster S är tokladdade för en heldag med shopping. Förhoppningsvis är det relativt lugnt i Ullared idag. Det är ju trots allt januari och dessutom måndag så man kan ju alltid hoppas. Det hade varit så skönt att kunna strosa runt ostört och stressfritt bland raderna av kläder och ting i sin egen takt. Speciellt med tanke på att vi har så mycket att titta på! Planen är att ta paus i caféet på ovanvåningen när orken tryter, för jag tror att dagarna då vi orkade köra på i 6 timmar utan fika eller rast nog är förbi...

Det här har jag tänkt titta på:

-Strumpor och rakblad till Vasse
-Mascara
-Nagelack
-Lite kläder till bebis
-Mammaavdelningen (främst leggings och nån tunika som jag är intresserad av)
-Bärsele
-Babyfilt
-AmningsBH
-Babysitter
-Småattiraljer till bebis
-Fylla i bok för nyfödda
-Iphonebumper

Och förmodligen en hel del annat smått och gott som jag inte tänkt på ännu :)

Hälsningar
Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Ett litet tips är att titta extra noga på babysittern där uppe, vi köpte en som Emma inte kunde sitta i. Den var rent ut sagt skit! Så försök kolla så att de går att ställa ordentligt och inte är för plastiga så bebisen kasar förmycket. Bara ett litet tips!



Hoppas ni får en härlig shoppingrunda! Är faktiskt lite avis skulle också vilja åka upp där

2012-01-09 @ 09:19:24
URL: http://mammacherie.se
Mli

åh! Avis!

2012-01-09 @ 09:47:27
Jenna

Så roligt! jag har faktiskt aldrig varit på Ullared men kan tänka mig att det finns både ett och annat och har man bara ögonen med sig kan man nog fynda en del bra grejer :) Hoppas du hittar det du ska! Kram!

2012-01-09 @ 10:25:24
URL: http://onlymama.blogg.se/
Sara *SARASDIARY* Gravid v.25

Ullared, vad roligt! Där kan man göra måna fynd till lille bebisen :-) Och till sig själv såklart!



Kram kram

2012-01-09 @ 11:10:02
URL: http://sarasdiary.blogg.se/
Michelle - med en prins i magen <3

Finns massor med grejer till bebis nere i Ullared! Vi köpte de mesta där! =)

2012-01-09 @ 11:22:13
URL: http://hannahmiichelle.blogg.se/
Lotta Burtanovic

Hej!

Hur har ni det därnere? Det borde inte vara så mycket folk idag! Jag har bokat in en lördag mitt i februari som jag ska åka! Så man orkar gå där innan man blir för tung!

Tips är att inte köpa ngn no name bärsele. Vi köpte en o den gick aldrig att använda.. Det finns de som är ergonomiska o bra.. Bortkastade pengar.. Annars finns det så mycket annat kul på Ullared.. Ser fram emot lista på vad du köpte o sen även min egen lilla trip!



Ha det så mysigt nu resten av veckan o tanka familjekärlek!

Kramar

2012-01-09 @ 13:28:11
Ditte

...bara jag som reagerar, Iphonebumper? Vad är det!? (har ju ingen bebis, så det där med bärselar å såt kan jag liksom inte tycka till om så mycke! =D )

2012-01-09 @ 18:55:25
URL: http://tegelhuset.wordpress.com
Linnéa

När det gäller amningsbh- ett tips: köp en storlek större! mjölkfyllda rattar är liiite större än ens vanliga boobs :P



kram!

2012-01-09 @ 23:20:02
URL: http://linneaturner.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback