Kanske världens tråkigaste jobb

2012-01-26 15:00:00


I got a back up plan to the back up plan to back up my back up plan, hängde ni med? Nu är förmodligen mannen mäkta stolt över mig som citerar denna låt som är en favorit hos honom och som rätt ofta går varm här hemma. Men faktum är att det var det första som poppade upp i huvudet på mig när jag skulle börja det här inlägget om vad jag sysslar med i dag:)


Jag håller nämligen på med sånt där nödvändigt ont som man typ aldrig får gjort annars,  men tänker att man hela tiden skall göra och sedan drömmer mardrömmar om i både vaket och ickevaket tillstånd över att man inte har gjort. Japp, idag ägnar jag lite tid åt att kopiera alla mina kära bilder som jag ständigt verkar samla på mig fler av till en extern hårddisk. Det är kanske världens tråkigaste jobb men bara vetskapen om att bilderna nu är i tryggt förvar (min dator är apgammal och kan crascha när som helst!) skänker mig en tillfredställelse som slår det mesta. Så samvetsgranska dig själv nu, när gjorde du senast en backup på dina mest värdefulla saker i datorn?

Hälsningar
saralovisa

Ja det är förjävla jobbigt att ta sig an sånt, vi har det viktigaste på tre ställen. Utifall att det skulle krashca, men jag känner mig ändå alltid lite orolig!



Ja, alltså i de mån pengarna räcker så är det bra mat vi äter. Vi äter aldrig halvfabrikat, eller jo indisk mat om vi unnar oss en hemmadejt. Men då snackar vi en gång varannan månad.

Godis är uteslutet och blir det kakor är det sötat med 1 msk agavesirap i hela smeten och så lite fett som möjligt, resten fibrer och ägg.



Min mamma har jag jättesvårt att gå ner i vikt och speciellt i samband med stress. Och även om jag verkligen anstränger mig för att lägga upp min vardag för att undvika stress så finns den alltid där. Jag kan då upp 3 kg på ett dygn när jag väl börjar samla vätska, även om jag bara ätit protein och sallad. Så det måste ligga något mer bakom varför jag har så svårt att tappa i vikt.

Jag tänker mig att det nog påverkas av att jag legat på den här vikten till och från i 10 år och vart gravt överviktig i samband med mobbing och skilsmässa när jag var 8år Kroppen kanske är van vid att ha en massa överskottkilon och har lite svårt att fatta vinken att vi inte behöver samla på oss som om vi skulle ut i krig. Kanske?



Nåväl, jag tänker inte ge upp! Väntar med spänning om blodproverna visar något och tills dess på blir det att fortsätta träna hemma och äta så bra jag bara kan. Fisk, bönor, sallad, ägg och fibrer. Ska plugga in mig så mycket jag bara kan på Olga Rönnbergs mat. Men förrutom att jag ofta väljer att tillsätta pesto till min mat så verkar min mat vara rätt enligt hennes "lag".



Det är bara att fortsätta knega på, jag har ju er som stöd, och det är inte fy skam!:)

2012-01-26 @ 16:07:01
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
sanna -saos.blogg.se

svar Jag sökte värsta drömjobbet som kundtjänst med webbinriktning som jag skulle vilja ha då jag har gått datorteknisk utbildning & gillar att jobba med datorer! Annars är jag nöjd med det mesta men jag gillar även att jobba inom servicebranschen då man får träffa mycket kunder etc. :) Tack så mkt!

2012-01-26 @ 16:30:20
URL: http://saos.blogg.se/
Anna

Å det är tråkjobb. Eller egentligen är det ju inte särskilt jobbigt alls, men det är svårt att få tummen ur och fixa det ändå... Jag är skapligt duktig på att göra backup. Min dator segar ner sig så pass av alla bilder, så då minns jag att jag måste göra en backup och sen radera dem ;)

2012-01-26 @ 19:02:59
URL: http://palandetmotskogen.blogspot.com
jenny

bra där!

gjorde back-up på datorn via en "backupa allt på hela datorn knapp"..

det gjorde att alla filer och bilder och allt hamnade huller om buller på den externa hårddisken. sedan åkte denna laptop in på lagning blåstes och när jag skulle lägga tillbaka alla bilder som var sorterade efter datum, månad och ja allt.

alla år har sin mapp sedan har även varje månad på det året sin mapp där månadens bilder hamnar datummärkta. men nu är allt huller om buller...

bajs tänkte jag och nu är min plan att än en gång sätta mig och gå igenom 3 års bilder... jippiiiee.. elr inte.

så nu när jag backupar så tar jag helt enkelt mappen med bilder och drar till hårddisken. tadaaa klart hahaa

2012-01-26 @ 20:22:13
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com
Sandra Tielman

Ramlade in här genom Miss Marie. Härligt ställe tycker jag och återkommer gärna =)

Trevlig helg !

2012-01-26 @ 21:34:51
URL: http://storstadstockholms.blogspot.com
Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Jag slänger över bilderna på extern hårddisk flera gånger i veckan. Vill absolut inte att något förstörs.

2012-01-26 @ 21:35:26
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Karolina, gravid i v. 35 ♥

Tack så mycket. Du har alldeles rätt, HB är = järn!:)



kram

2012-01-26 @ 22:07:53
URL: http://lillamys.blogg.se/
jenny

haha glömde ju svara om huset, jösses är man trött elr trött?



planen är att vi ska renovera det klart på nedervåningen så att det är beboligt och flytta dit. helst ska det vara klart tills astrid börjar skolan så att hon då kan börja där.. liiite tight med 3 år men ja vad gör man?

vi får helt enkelt se.

huset ligger mitt ute i skogen en timme från kalmar. inte allt för långt från emmaboda... så ja det blir ett helt annat liv kan man säga.



nu ska jag sova och se om det kommer någon bebis någon gång.

kram

2012-01-26 @ 23:00:31
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com
Hanna

just det ja.. det var ju deet jag skulle gjort för.. erhm.. ett år sen :P

måste nog köpa en ny extern hårddisk och göra en back up på den back up jag har också.. om både datorn och hårddisken börjar bli gamla, ja vad gör man då liksom!

2012-01-27 @ 03:01:44
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Karolina, gravid i v. 35 ♥

Godmorgon!

Snart är du nere med den magiska gränsen - då går du under 100 dagar kvar till BF ♥



Ha en underbar fredag! Kram

2012-01-27 @ 07:27:05
URL: http://lillamys.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback