Handskalade apelsiner är en favorit

2012-01-09 15:00:00


Ja, det finns nåt som heter handskalade apelsiner, enligt mig i alla fall. Handskalade apelsiner är precis som det låter apelsiner som man skalat för hand, så att de kommer ut i klyftor med lite vitt från skalet kvar. Så gillar jag dem just nu! Annars äter vi vanligtvis apelsiner och grapefrukt klyftade med kniv så att skalet sitter kvar, men det är ju inte alls samma sak. Nej, nej. Nu är det handskalade och kylskåpskalla apelsiner jag suktar efter.

Allmän skrock säger ju att det är en tjej om man suktar efter citrusfrukter...men å andra sidan så sägs det också att det är en kille om man är sugen på lakrits. Så det där tror jag inte speciellt mycket på. Andra saker som jag var sjukt sugen på förra veckan var leverpastej och filmjölk...sånt som jag inte kan äta i Spanien.

Hälsningar
Johannaty

Jag var helt galen i apelsin när jag var gravid :) en skål med äpple o apelsin varje kväll :)

2012-01-09 @ 21:46:22
URL: http://johannaty.blogg.se/
Josefine

Samma här, apelsiner och apelsinjucie. Och alla sura frukter som jag aldrig tyckt om speciellt mycket. Juice har jag nog aldrig druckit i hela mitt liv ;) Även lättvispad grädde som jag tidigare fått kväljningar av, dock gillar jag choklad och lakrits i vanliga fall, men njeee, det var ingen höjdare och ut tittade en tjej :D Dock tror jag inte det har med maten att göra, haha. Och sen var jag även melongalen. Åt en melon om dagen, vilken sort som helst, haha, helt sjukt!

2012-01-09 @ 22:08:55
URL: http://svammlan.blogg.se/
Linda

Ajpån! Bilderna blir helt klart roligare med det ;) måste köpa mig en!



Tack för tipset!!



Hur gick ullared? Var det nått bra?

2012-01-09 @ 22:47:03
URL: http://llinda.blogg.se/
Linnéa

Jag har nog aldrig ätit så mycket frukt i hela mitt liv som jag gjorde under graviditeten! Om barnet har hicka ofta så ska det tydligen vara en tjej. Grace hickade hela tiden (du känner det nog lite senare i graviditeten) och även nu. Så fort jag får henne att gapskratta så kommer hickan tillbaka! :D



Såg din fråga om vagn. Vi köpte våran begagnad. Var säker på att vi gjorde en bra klipp med en Quinny för €300 men hon som sålde den (en dåvarande kollega) sålde en halvfungerande vagn. Handbromsen har aldrig fungerat (vi testade den aldrig hemma hos henne, tänkte aldrig på det) och massa smågrejer krånglar. Det är svårt att sätta fast bilstolen på den.. Ja. Dom flesta gångerna jag gått ut med vagnen har jag önskat att jag köpt en ny istället.



Kram!!

2012-01-09 @ 23:17:02
URL: http://linneaturner.blogg.se/
carolina - med Lo:s syskon i magen.

Handskalat är lätt godast! Fast jag gillar när min sambo trancherar dem, skär bort allt det vita och skalet med kniv, och sen skär dem i bitar. Man får äta med gaffel då, men det är muuuums!

2012-01-09 @ 23:26:36
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Jenny - gravid i New York

Haha. Men gud så hemskt, det tänkte jag inte på. Nej jag ska inte gå bort.. Bara ut på äventyr ;)



Jag är också galen i citrusfrukter & väntar en pojke.. :)

2012-01-10 @ 03:28:03
URL: http://jennybenny.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback