Baka, baka liten kaka

2012-01-13 14:06:34


Jag har satt igång och bakat så här på morgonkvisten minsann. Imon eftermiddag så kommer mormor, morfar, farmor och några till på middag så då vill jag bjuda på något hembakt till kaffet. Direkt på morgonen tycker jag är bästa tiden på dagen att baka. Det är bara att sätta fart direkt, helst före frukost, så hinner man inte ens börja fundera på det. Sedan kan kakan kallna medan man äter och gör ordning sig för att slutligen garneras. Perfekt! I detta fall blir det tårtbottnar som jag skall fylla med marsansås och kesellahallon när de svalnat. De skall sedan få stå i kylen och mosa till sig ordentligt tills imon då jag tänkte garnera med grädde och färsk frukt på toppen. Tårtkalas är väl aldrig fel, även om man inte fyller år ;)

Hälsningar
Veronica

Åh vad gott =) Lite charmen med tårtkalas att man gör den själv ;) Smakar bäst då tycker jag =)

2012-01-13 @ 15:34:52
URL: http://veronicasadventure.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback