Ett kärt återseende och ett riktigt köksfynd

2012-02-16 15:45:03

 

 

Planen för förmiddagen var att promenera med Vasse till jobbet, längs med den fina strandpromenaden, men så blev det inte. Jag var alldeles för seg för det i morse. Vasse fixade frukost medan jag sussade och sedan när han gick till jobbet så kröp jag ner under täcket ett tag till. Vid 11-tiden kändes istället en promenad på stan som en bra idé :)

 

Väl nere på stan så beslöt jag mig för att titta förbi min gamla arbetsplats, eller ja, där jag praktiserade några månader i höstas. Det blev ett kärt återseende på San Sebastián Food, men det var synd att en tredjedel av personstyrkan (1 person) tyvärr inte var där idag. Vi satt och pratade en stund i alla fall och jag bjöds såklart på en kopp te utav engelsmannen...hehe.

 

Sedan fortsatte jag min tur på stan bland bebisbutiker och annat skoj, och så var jag på Lidl en sväng med. Där hittar man alltid nåt roligt till ett pris man inte kan motstå och så är det rätt kul att bara hetsa med runt i lågprisbutiken bland dessa spanjorer. För de är rätt så hetsiga när dem handlar alltså. De trängs i gångarna, trycker sig fram och allra helst mot strömmen, de går före i kön om dem tycker att de bara har några småsaker, de slänger runt varorna och så parkerar dem sina korgar mitt i gången så att ingen kommer fram heller. Det gäller att ha tålamod som svensk där vill jag lova!

 

Dagens fynd införskaffades på Zara Home där jag dök på de här fina, 50-tals inspirerade grytlapparna till vrakpris bland reavarorna. 1,5 euro för ett par. Otroligt billigt! Tillsammans med de väl utspruckna rosa rosorna som stoltserar i köket här hemma nu så ser det baske mig riktigt hemtrevligt ut. Bara pastellfärgerna på väggarna och några nybakta cupcakes på köksbänken som fattas ;)

 

 

 

 


Hälsningar
Anna Maria

Lite kul det här att titta in hos varandra oavsett vad vi bor. Hittade dig via Anna Malins Rum (dotter).

Har också alldeles för mycket tid för att blogga - ganska mysigt ändå att ha ett litet rum att gå in i och dela med sig till den som har lust att läsa. Mysig blogg :).

2012-02-16 @ 16:31:58
URL: http://annamariasverklighet.blogg.se/
Mickan (Gravid v. 34)

Lät mys! :) Vilka fina grytlappar!



Ellerhur! :)

Ja, föräldrautbildningen har varit kanonbra tycker jag. Jag ångrar inte att vi anmälde oss till den. Träffat trevliga människor och lärt mig en hel del. :)

2012-02-16 @ 17:36:19
URL: http://angel-like.com
Jenny - gravid i New York

Åh tack fina du!

Kram på dig!

2012-02-16 @ 18:10:02
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Mickan (Gravid v. 34)

Tack så jättemycket! :D

2012-02-16 @ 23:56:22
URL: http://angel-like.com
matilda

Vad härligt det låter att bo i Spanien :)

2012-02-17 @ 04:10:18
URL: http://mati.blogg.se/
Karolina, gravid i v. 38 ♥

Godmorgon söt!

Vilka finfina grytlappar.

Ha en kalas dag - KRAM

2012-02-17 @ 07:08:30
URL: http://lillamys.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback