Socialt nätverkande med bebisgos på schemat!

2012-02-08 10:22:19


Godmorgon kära bloggare, härliga bekanta, ni "tjuvläsare" och diverse andra trevliga bloggbesökare. Har ni sovit gott? Själv har jag sovit som en sten, vilket är ett uttryck som Vasse alltid tycker är lika roligt när jag använder mig utav. För hur sover man egentligen som en sten? Ja, inte vet jag, men jag inbillar mig att det är förbaskat bra i alla fall :)

När jag nyss startade igång datorn lagom till frukosten här så höll jag på att sätta cappuccinon i halsen. Jisses vad folk som tittade in här igår då. Är nog lite lätt chockad ännu faktiskt, men samtidigt väldigt glatt överraskad. Vad kul! Dock förstår jag inte alls vad som har genererat detta plötsligt stora intresse för en något gravidsvulstig, dagdrivande hemmafru i Spanien. Men jag tackar, bockar och niger på samma gång och tycker det är roligt så länge det varar.

Vet ni vad jag skall hitta på för kul idag då? Nej det är klart att ni inte vet. Idag skall jag bebisgosa med en vacker liten skapelse som jag ännu bara fått en snabb ögonglimt av. Hennes mamma och jag skall nämligen gå och fika tillsammans om någon timme här. Äntligen har vi lyckats få till denna träff! Gissa om jag har hundra frågor att ställa till denna nyblivna mamma som blir min första kontakt med småbarnsföräldrar i den här stan. Lite socialt nätverkande innehållande bebisgos är alltså vad som står på dagens schema. Över en nybakt croissant kan jag dessutom tänka mig.


Hälsningar
Mickan (Gravid v. 33)

Härligt, jag har också sovit gott inatt och vaknade utvilad och pigg kl. halv nio. :)

Åh så mysigt med bebisgos! Hoppas ni får trevligt!



Ja, lite lyx i vardagen får man unna sig ibland. :)

2012-02-08 @ 12:53:32
URL: http://angel-like.com
Linnéa

Jag hade gärna gått o fikat med dig om vi hade bott närmare varann :)

Jag hade inte en enda kompis som bodde nära oss i Belgien som jag kunde umgås med -som hade barn eller väntade barn! Och mina vänner som inte var gravida blev ganska less på att höra mitt bebis babbel hela tiden!



Ja, jag har jobbat med barn tidigare. Två år totalt i Sverige som vikarie och två år i Belgien på privatskolan :) Nu ska jag utbilda mig till lärare, har jag tänkt. Jag vill ha en utbildning så jag har rätt att arbeta både på förskola och på lågstadiet!



Kram!!

2012-02-08 @ 17:47:07
URL: http://linneaturner.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback