Kunglig äggröra till mig, och kanske till dig?

2012-02-24 15:00:00
I mitten av denna veckan bestämde jag att på fredag då skall jag minsann ha frukostmys i godan ro här hemma. Så dagens sovmorgon med efterföljande goefrukost var alltså väldigt välplanerad. På fredagar vill man ju gärna lyxa till det lite extra, men eftersom Vasse går ut och äter finlunch på fredagar så är han inte så intresserad av lyxfrukost då. Men det är jag :) Godaste äggröran, nybakt bröd, caffe latte, färsk frukt och juice trollade jag fram i förmiddags.

Om någon vill fortsätta på det kungliga temat i helgen och kanske bjuda någon man tycker om på det där lilla extra till frukost, så gör den här äggröran! Den är vår standardäggröra här hemma sedan ett par år tillbaka och det finns bara ingenting som slår den. Vi har aldrig blivit serverade en bättre äggröra varken på hotell eller restaurang, snarare blir vi ständigt besvikna när det kommer till äggröra på frukostbufféer med mera. Har ni inte redan blivit frälsta, så testa den snarast! Jag utfärdar dock en varning för att den är starkt beroendeframkallande, så vill ni inte hamna i äggröreträsket, gör ni bäst i att bortse från detta inlägg. Jag önskar så att det var vi som kommit på receptet, men det är ingen mindre än Gordon Ramsey. Recept och hur man gör denna übergoda äggröra hittar ni här:



Hälsningar
Johannaty

Ja haha :)

Hoppas ni får en trevlig helg!

2012-02-24 @ 16:29:36
URL: http://behindeveryman.se
Ika

Gott med lyxfrukost :] det brukar vi bara hinna med under helgerna, men det blir ju bara extra mysigt då!



Sv: Ja det var gott. Hemlagat låter också bra :] är det inte svårt att göra thaimat själv?



Ah, spännande! Vi vet heller inte könet, men det är bara spännande :)

2012-02-24 @ 18:09:15
URL: http://emelieeriika.blogg.se/
Henrik Stigell

Haha skön Gordon är. Visste inte att scrambled eggs var sådär lätt att göra, ska testas!

2012-02-27 @ 12:43:16
URL: http://www.henrik-stigell.net

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback