Fluffigt och gott!

2012-02-21 22:03:11



Hur smakade semlan då? Ja, som rubriken lyder ungefär....fluffigt och gott! Det var verkligen värt allt slit med semlebaket igår när jag äntligen fick sätta tänderna i detta delikata bakverk. Jag har ju haft lite lätt abstinens sedan jag lämnade Sverige, för på diverse bloggar och på Facebook så har det publicerat bilder på mumsiga semlor i tid och otid. Tortyr för en utlandssvensk semleälskare!

Till och med florsocker gjorde jag mig till att fixa till mina ståtliga gräddbakelser i går. Semlor utan florsocker är ju faktiskt inte lika gott...och har man inte florsocker att tillgå så får man väl experimentera lite då. Det visade sig efter en snabb googlesökning att man visst kan göra eget florsocker genom att mixa strösocker och maizena. Sagt och gjort, det gick hur fint som helst!

Jag skickade med Vasse ett gäng semlor till jobbet idag som han kan bjuda kollegorna på. Resten av bullarna slängde jag in i frysen till en annan dag när semletarmen gör sig påmind...

Hälsningar
Lisa

Åh så smaskig semlan ser ut :)

2012-02-22 @ 16:02:22
URL: http://lisajadeholt.blogg.se/
william

så gott:D



Och säg gärna vad du tycker om mina "Time goes by for Snow White" Modell bilderna som jag har tagit på Louise:D

2012-02-22 @ 16:12:41
URL: http://funnyones.blogg.se/
Karolina, gravid i v. 39 ♥

Va kul att du fick äta din semla tillslut - och fiffigt att ha bullar i frysen nästa gång du blir sugen! :)

2012-02-23 @ 08:41:07
URL: http://lillamys.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback