En uppdatering på vagnläget

2012-02-08 19:22:48

Med ganska exakt tre månader kvar till den 10 maj så känns det som att det hade varit rätt lägligt att bestämma sig för det här med barnvagn. För er som inte följt bloggen sedan innan så hittar ni inlägg om vårt vagnletande här. Senaste nytt i jakten är att vi i princip hade bestämt oss för att slå till på en Britax B-smart 4 (som förövrigt finns på bild i det länkade inlägget ovan), men jag säger alltså hade. För nu har det kommit in en ny lirare i matchen. En joker som det brukar heta i melodifestivalsammanhang.

Häromkvällen råkade jag nämligen snubbla över den här fina vagnen (eller ja, hela resekitet så att säga) på en brittisk hemsida och blev rätt förtjust. Vagnen går precis liksom Britaxvagnen att få levererad direkt hit till Spanien, vilket känns som ett stort plus för oss då vi slipper konka vagnen med oss från Sverige redan innan. Det enda som jag ställer mig frågande till gällande den här vagnen är att tillverkaren inte verkar ha någon hemsida och när man googlar på namnet så får man inte heller fram mycket. Skumt? Dessutom har vagnen luftjhul vilket jag också ställer mig lite frågande till hur praktiskt det är.

Så, någon som har erfarenhet av lufthjul på barnvagn och därmed någon åsikt om detta? Och kanske finns det rent av någon som känner till barnvagnar av märket twingo?

Hälsningar
Karolina, gravid i v. 37 ♥

Jag tycker vagnen ser fin och smidig ut!

Dock kan jag inget om vagnar, så det där med lufthjul kan jag inte hjälpa till med..



Jag tror den blir bra, lita på magkänslan :)

KRAM

2012-02-08 @ 19:56:47
URL: http://lillamys.blogg.se/
Karolina, gravid i v. 37 ♥

Jag tycker vagnen ser fin och smidig ut!

Dock kan jag inget om vagnar, så det där med lufthjul kan jag inte hjälpa till med..



Jag tror den blir bra, lita på magkänslan :)

KRAM

2012-02-08 @ 19:56:49
URL: http://lillamys.blogg.se/
Renata

Tack så hemskt mycket för tipset! Låter som en väldigt vettig idé =)



Det här med vagnar är så svårt... Har dock hört att många som har luftdäck har problem med punktering rätt ofta. Men den där ser jättefin och smidig ut! Köpte själv en Teutonia Cosmo som jag går och väntar på, de tar hemskt lång tid att få hem.



Kram

2012-02-08 @ 20:14:41
URL: http://renatas.blogg.se/
sabrina

Vi har en bugaboo med lufthjul och hade innan en brio som också hade lufthjul och vi har inte haft några som helst problem med punkteringar eller liknande ;)

2012-02-08 @ 21:22:40
URL: http://sabrinavatto.wordpress.com/
jenny - Gravid i New York

Det var en himla fin vagn!! men jag har aldrig hört talas om märket så jag kan tyvärr inte hjälpa dig..



Vad skönt att höra att lustgas är olagligt i andra länder också så det inte bara är USA som är helt galet som vanligt.. ;)

2012-02-09 @ 02:38:14
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Linnéa

Vi har luftdäck på vår vagn och vi har fått punka en enda gång. Då fixade Ian det med cykel reparationskit, eller vad det nu kan heta :)

Det är det enda negativa med luftdäck, tycker jag själv. Annars är det rätt stötdämpande! Och det är väl bra :)

Vet inte om jag nämnde det sist, men om ni tänkt att köra med vagnen i Sverige i snön -tänk på att inte framhjulen grejar snöiga väder om dom är för små!



kram!

2012-02-09 @ 10:44:54
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Linnéa

(snöiga vägar menade jag ju såklart, inte väder. hehe)

2012-02-09 @ 10:45:58
Madelene

Inte hört talas om märket men vagnen vi hade till vår son hade lufthjul och det fungerade super! Bra stötdämpning i själva däcken liksom.

Vi fick punktering på ett däck men det var bara att byta slangen sen gick det att glida vidare! =))

2012-02-09 @ 11:34:30
jenny

Inte hört ngt om den vagnen dock är jag inget fan av lufthjul. Men hur bra är de på att städa gatorna i San Sebastian? För här blir det ju hål av allt glas, vassa stenar från när de sandar och annat tjafs. Inte kul..

2012-02-09 @ 11:42:51
URL: http://hyperballad-poetry.com
ida-maria, mammablogg från Nacka med BF 22/4

Luftdäck is da shit!!

Jag lovar dig. Jag klarar mig inte utan luftdäck numera för de ger bra stötdämpning, bra gung och det är perfekt att promenera i. Good!

Sen att man då och då måste pumpa upp däcken eller kanske byta ut ett däck om det blir punka...so what?

2012-02-09 @ 14:52:27
URL: http://blogg.loppi.se/idamaria

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback