En kväll på Lukas

2012-02-19 10:30:00

 

Här har vi stiliga mannen på trevliga Lukas i fredags. Jag mötte upp ett tiotal av Vasses kollegor efter dem slutat jobbet för att umgås lite över en flaska vin. Eller ja, en coca-cola för min del då. Vi kan ju lugnt konstatera att detta stället är betydligt trevligare som icke-gravid med tanke på det enorma vinutbudet, den delikata handskurna serrranoskinkan och den dignande ostbrickan. Detta fick ju alltså jag inte smaka något utav, men det var ändå en trevlig afton tack vare sällskapet och den stämningsfulla miljön.

 

Lukas består av tre våningar där dem längst upp har en fördömlig restaurang, på entréplan delikatessbutik och i källaren där vi höll till i fredags, en stor vinbar. Väggarna är fyllda med viner ur alla prisklasser och det är bara att välja och vraka bland dessa. Sedan tar man med sig sin flaska till baren och får den öppnad innan den kan avnjutas vid de små barborden. Ett riktigt härligt sätt att umgås på tycker vi och dessutom är det roligt att prova lite olika viner om man är ett större sällskap.

 

 

 

 

 


Hälsningar
Karolina, gravid i v. 38 ♥

En vinbar, jag dööööööör. Jag är så oerhört sugen på ett glas rött och lite ost. Jag dricker sällan annars, men nu när man inte gjort det på månader så har jag verkligen byggt upp ett rejält sug! Hur klarade du av att befinna dig i en vinbar? haha

2012-02-19 @ 11:16:47
URL: http://lillamys.blogg.se/
jenny

Ohh något sånt saknar jag här! Låter ju fantastiskt trevligt!

2012-02-19 @ 22:07:08
URL: http://hyperballad-poetry.blogspot.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback