Pånyttfödd efter ljuvlig söndag

2012-12-02 20:55:00
 
Söndag och lite reinkarnation vankades för denna mamma idag.
En god vän tog mig med på ett vattenspa i förmiddags som helt klart hade sån där
"Okej-jag-dör-vad-skönt-känsla" på sig så fort man klev innanför dörrarna.
 
Jag blev verkligen frälst.
 
Så frälst att jag nu har lovat kära mannen att han skall få gå dit med min väns sambo på lördag för detta stället bara måste upplevas. Lokalen med dess många rum i olika nivåer, dess dimmade belysning och vattenånga som dansade på vattenytan satte en sån där fantastiskt avkopplande mystisk stämning på hela stället som liksom fick en att slappna av i ett enda antedag.
 
Precis vad en trött mamma behöver.
Precis vad vem som helst behöver i december månad faktiskt.
 
Två timmar spenderade vi bland varma och kalla bassänger med masserande jetstrålar. Där till underbara ångbastus där man utanför kunde gnida in sig i isbitar(!), stora generösa bubbelpooler med möjlighet att helt ligga ner och så blev det till och med ett dopp i havet.
 
Japp. Det havet. Det stora, kalla havet. Vi sprang ut från spa:t, i bikini genom sanden i 7 gradig värme, för att sedan slänga oss i ett 15 gradigt hav. Sedan sprang vi upp igen medan folk promenerade förbi på stranden iklädda dunjackor och mössor. Wow, vilken häftig känsla! Väl inne i Spa:t igen så kunde vi kura ner oss i bubbelpoolen och känna oss vansinnigt levande.
 
Denna ljuvliga dag avslutades därefter med en spontan hamburgelunch hemma hos oss som pågick resten av eftermiddagen. Och kvällen. Vi drack två flaskor vin och gästerna tog med småkakor bakade med massa kärlek. Och smör.
 
Kan inte säga annat än att jag känner mig lite smått pånyttfödd.
Och nu skall jag sova som en stock.

Hälsningar
Anonym

Eeeeh ok! Inte ALLS avis! Inte alls. "/ Spa, jatack! Vilken tur ni har som har ett spa i närheten. :) Fuuuuusk! ;)

2012-12-02 @ 21:45:40
URL: http://sladdisa.wordpress.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback