Tack för lite återvunnen matfrihet!

2012-04-28 18:17:29



Gårdagens middag blev en riktig jag-dregglar-nästan-så-gott-historia för en postgravid. Smörigt god Ibericoskinka tillsammans med Caprese gjord på buffelmozzarella. Halleluleja! Vilken smakexplosion som blev till ljuv harmoni i min mage :) Just Caprese har jag verkligen gått och suktat efter hela graviditeten. Alternativet att äta en med vanlig komjölksmozzarella kändes dock inte så lockande när man liksom cravar efter den äkta varan. Så jag har låtit bli. Ibericoskinka har jag faktiskt ätit en hel del under de senaste 9 månaderna, tack vare att den ju går att äta efter frysning, trots att man är gravid. Men friheten att kunna gå och köpa sig ett paket finaste skinka igår, sådär helt spontant och njuta den direkt i soffan...det är rätt svårslaget ändå! Det känns verkligen underbart att ha fått tillbaka lite matfrihet igen. Tack för det.

Hälsningar
Sandra R

Alla dina matinlägg får min mage att börja kurra! Ännu värre med tanke på att jag blev mjölkproteinallergisk efter att ha ammat en liten mjölkallergiker... Surt.

Hoppas ni har en fin kväll, familjen. :)

Kram

2012-04-28 @ 20:56:48
URL: http://www.aresmamma.se
Therese

Härligt att få äta det man gillar igen :) kramar

2012-04-29 @ 02:48:12
URL: http://sailorswife.blogg.se/
Liw - gravid

åhhh jag ska också frossa sen när jag har klämt ut ungen :)

2012-05-01 @ 11:13:31
Liw- gravid

oj, blev ingen länk :)

2012-05-01 @ 11:13:55
URL: http://finalyan.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback