Bättre väder på ingång och pappaledighet

2012-04-29 18:49:28



Visst kom vi ut en sväng ändå i eftermiddags och han precis med en runda på ca 40 min innan regnet föll igen. Detta regn alltså. Det känns som att våren verkligen kom av sig här under april, men på onsdag lovas det visst bättre väder igen. Sol och 21 grader låter inte helt fel tycker vi! Måtte nu maj komma med lite trevligare temperaturer ute.

Det är flera som undrat över Vasses pappaledighet i samband med förlossningen. Han har rätt att ta ut 13 dagars betald pappaledighet som bekostas av staten. Därmed så vi räknar med att ha honom här hemma hela denna veckan som kommer med. Sen skulle jag tro att han går tillbaka till jobbet på måndagen efter det...men vi får se. Som tur är så har han ett väldigt flexibelt jobb som innebär att han kan jobba hemifrån med sin forskning om han vill. Inget är alltså direkt hugget i sten. Vi tar det som det kommer och gör så som det känns bäst för oss.

Framöver blir det sedan jag som är hemma med Lia om dagarna, vilket är rätt så natuligt eftersom jag inte jobbar här i Spanien. För de som jobbar och får barn så är det annars 4 månaders föräldraledighet med 100% lön som erbjuds. Inte lika generöst som i Sverige med andra ord, men ändå klart mycket bättre än i många andra länder...

Hälsningar
Idah

Men gud så söt hon är!!

2012-04-29 @ 21:11:36
URL: http://iidahjohansson.blogg.se/
AnnaMalin

Skönt att han har ett sådant flexibelt jobb!



Läste "Och så kom Lia...", så fint skrivet och så fina bilder på er!



Kramar

2012-04-29 @ 21:57:34
URL: http://annamalinsrum.blogg.se/
Maria - mamma till Liam ☆

så tråkigt med regn! men skönt med lite uppehåll i alla fall :)

2012-04-30 @ 08:17:34
URL: http://fashionstars.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback