Spanienfrugan var namnet

2011-11-21 19:32:38


Efter dryga året som gift, känner jag mig mer och mer som en liten fruga faktiskt. Fruga, ett vansinnigt roligt ord dessutom. Det får mig utsökt att tänka på en yppig kvinna med håret i knut på hjässan, rosiga kinder och rutigt förkläde om livet. Ja, som teskedsgumman ungefär. Just denna fruga, alltså jag, som visserligen varit ute och farit i andra länder förr bor ju alltjämt numera i Spanien. Fruga+Spanien blir alltså Spanienfrugan, detta nya bloggnamn. Enkelt och bra va? Det hoppas jag att ni skall tycka :)

Det mesta kommer nog annars att vara sig likt här på denna nya bloggen. Jag lever hemmafruliv, bloggar alldeles för mycket om mat och slänger då och då in en bild på ett solglittrande hav. Vardagen i San Sebastian har börjat göra sig påmind efter snart 10 månader här, men jag hoppas ändå att ni vill fortsätta läsa om vårt lilla äventyr till liv utomlands. Ett äventyr som dessutom har fått helt nya proportioner då vi ju skall bli föräldrar för första gången till våren. Här i Spanien dessutom. Hjälp! Skämt å sido. Det skall nog gå vägen, men vi är inte så naiva att vi tror att allt kommer gå som en dans på rosor. Speciellt inte i ett land där spanskan regerar, få kan engelska, bebisar nästan helgonförklaras och kvalitetslakritsen som denna gravida kvinna cravar efter lyser med sin frånvaro i butikerna.

Det kan med andra ord bli en spännande vinter och vår detta mina vänner och jag hoppas innerligt att ni är med på resan!

Självklart kommer den gamla bloggen med alla tidigare inlägg att finnas kvar för den som vill gå tillbaka och se hur vi hade det när vi gifte oss 2010. Eller kanske bara glutta lite på hur det var när vi flyttade hit i februari och inte kunde ett ord spanska...allt det där finns dokumenterat och bevarat precis här.

Men lägg nu till denna nya bloggadress bland era favoriter eller också följ bloggen på bloglovin. Knappen som tar er direkt till Spanienfrugans sida på bloglovin.com hittar ni till höger i menyn.

Vi hörs!

Hälsningar
Helena

då börjar jag läsa här istället hihi. nej då jag ska inte sluta blogga. hade ångrat mig direkt i så fall. haha. kram

2011-11-22 @ 07:36:22
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Johannaty

åh så härligt med ett nytt namn, det passar dig bra tycker jag!

Men har jag missat att sagt grattis, stort grattis iaf va roligt att ni ska bli föräldrar. Jag har lagt till dig på bloglovin nu :)

2011-11-22 @ 08:57:52
URL: http://johannaty.blogg.se/
Linnéa Turner

Jag hänger med! Hoppas att det är okej :)

(sparar dig bland mina favoriter, jag har ingen aning om vad bloglovin' är :))

2011-11-22 @ 21:06:11
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Lotta

Vad kul med en ny blogg! Du är en flitig bloggerska o det gillas! Extra kul nu när man känner igen sig lite! Ska försöka bli bättre på att kommentera! Massor med kramar

2011-11-23 @ 20:45:38

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback