Från A till bebis

2011-12-15 10:00:00

 

 

Den här roliga boken om att vänta barn fick jag låna av min fina vän Lotta som redan läst den två gånger och nu väntar deras andra barn. Boken heter "På smällen, från A till bebis" och är skriven av Ann Söderlund samt Hannah Widell. En jättemysig, rolig gravidbok med precis lagom mässande ton som jag verkligen kan rekommendera till er som inte läst den. Trots att den har nåt år på nacken redan, så funkar den absolut ännu och innehåller mycket matnyttigt. Idag går vi in i v.20 i graviditeten och det känns väldigt bra. Om en vecka har vi hälften gjort, tjohoo!


Hälsningar
Fina Frun

Den boken har jag inte läst (men så är jag inte gravid heller)

2011-12-15 @ 10:09:27
URL: http://finafrun.se
Sjungandemamman

Den läste jag med i början på graviditeten (när jag inte hängde över kräkpåsen). Trevlig läsning! :)

2011-12-15 @ 12:36:08
URL: http://sjungandemamman.blogspot.com
Helena

nej jag vet man tänker ju inte så men man borde bli mer försiktig. Läskigt var det iallafall :/

2011-12-15 @ 12:50:23
URL: http://helenaskvarter.blogg.se/
Sahra

Hej igen. Tänkte att jag skulle säga att jag hittade dig via Emma (att vara någons fru). Hon har bästa läsarna i världen. Hittar så många roliga, fina bloggar via henne. Jag är särskilt nyfiken på utlandssvenskar es det är något som är på tapeten titt som tätt i familjen. Jag kan tänka mig att det är lätt att gå bananas på julpynt om man har bott i Florida. När jag var i NY i sept köpte jag hur mycket crazy julpynt som helt. Kan bara hålla med om boken. Även om den kom ut efter mina graviditeter så har jag ändå läst den es jag gillar författarna. Ciao Sahra

Linnéa

Gudrun Abascal- "att föda" kan jag rekommendera!

Något som en vän tipsade om var också att läsa en bok om dom första månaderna (eller den första tiden) med ett litet spädbarn. Det är såå mycket tankar och funderingar som far runt i huvudet precis när man blivit mamma att det kan svara på några av frågorna, om man läser någonting innan! Ett tips bara :)



kram på're!

2011-12-15 @ 17:12:21
URL: http://linneaturner.blogg.se/
sofie mumsfillibaba

Den missade jag. Försökte att inte läsa så mycket. Läste bara lite vad som hände med fostret vecka för vecka. Underbar tid! Var helt fantastiskt att vara gravid. Och nu är det nästan ännu underbarare!

Mitt tips: läs lagom och ta allt som det kommer! Och njut!:)

2011-12-16 @ 22:41:13
URL: http://www.mumsfillibaba.blogspot.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback