Tjena mittbena!

2011-12-27 16:30:00


Fick syn på lite kort på mig själv från i våras då jag hade klippt mittbena och kortat till frisyren en aning. Plötsligt så tyckte jag att det såg så himla fint ut och blev dösugen på att hitta på nåt nytt igen! Har läst någonstans att det är ganska vanligt när man är gravid att vilja "toka till det" och göra nåt djärvt med frisyren. Kanske just för att kläder inte känns lika spännande längre eller vad tror ni att det beror på?

Hur som helst så skall jag få håret klippt idag av min svägerska här i Skåne som är frisör. Himla gulligt av henne tycker jag, för i dessa dagar har hon såklart mycket att göra med folk som vill bli festfina inför nyår. Dock tror jag inte att det blir nåt djärvt klipp för mig idag. Jag behöver bara få fräschat upp de där slitna topparna i längderna och vips så tror jag att håret kommer att kännas starkt och snyggt igen...men jag kan absolut inte lova någonting.

För så fort jag sätter mig i en frisörstol så kan vad som helst hända. Jag är nämligen inte alls en sån där "toppa-bara-lite-tjej" egentligen. Faktum är att jag nog är sämst på att gå till frisören och bara toppa till håret lite för det är ju sååå tråååkigt :) Jag vill i regel alltid ha en stoooor förändring när jag varit hos frisören, men det är ju inte alltid som det är läge för det. Faktiskt. Och nu tror jag nog att jag vill ha lite längre hår ett tag. Men, den som lever får se...för jag kan som sagt inte lova nåt!

Hälsningar
Karin

Hehe känner igen mig i det där

2011-12-27 @ 17:27:37
URL: http://karinolofsson.se
Sjungandemamman

Haha, jag är verkligen en sån "toppa-bara-lite"-typ (förutom nu när jag fick klippa av mig min långa kalufs efter att ha tappat massor efter graviditeten). Skönt att bli lite nyårsfin!

Ja Ängelholm är kanon! Ni är välkomna hit när som ;)

2011-12-28 @ 09:18:46
URL: http://sjungandemamman.blogspot.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback