Inbjudna på matporr igen

2011-12-21 19:00:00


Efter en lång och blöt dag på stan så har vi blivit inbjudna på tacos och filmmys hos grannarna ikväll. Skoj att få hänga med dem en sista gång innan de flyttar och verkligen skönt att slippa fixa med middag så här sista kvällen innan vi åker hem :)

Vi har ätit tacos hemma hos dem en gång innan och när jag då bloggade om det så beskrev jag det som ren och skär matporr! Gissar att vi har nåt liknande framför oss ikväll :) Paulina som är från Mexico har nämligen en egen tortillapress, som vi förresten skall få ärva nu när de flyttar (hurra!), och då får man helt nylagade, frasiga tortillas att toppa med helt ljuvliga tillbehör. Lätt bästa tacosen ever. Vill ni ta del av lite matporr på en onsdag så kolla in hur det såg ut sist vi åt tacos med dem här.

Dock kan jag villigt erkänna att jag just nu suktar efter en klassisk "svensk tacos", som på bilden ovan, också! Hm, kanske man kan klämma in en tacomiddag bland all julmat när man kommer hem? Det hade suttit fint det.

För helt ärligt så tröttnar jag rätt fort på julmat...och tja, det samma gäller för den mesta av den svenska högtidsmaten som i princip är den samma ju. Klart jag är görsugen på en riktigt dignande julbord till julafton, men redan på juldagskvällen så har jag lessnat på prinskorvarna, janssons och skinkan. Så då äter jag hellre nåt helt annat. Får väl se om man kan slå ett slag för lite tacos till middag då ;)

Men nu dags för the real deal tacofiesta! Hasta luego mis amigos.

Hälsningar
Caroline

Låter onekligen som matporr! :)

Linda

åh vad mycket härliga inlägg jag missat!



Så himla typiskt att det ska bli som det blir när man ska försöka byta bolag. Vilka har ni nu? Vi har haft telefonica och testar nu Orange.



Vilket späckat härligt schema ni har nu när ni åker hem! Trevlig resa :)

2011-12-21 @ 21:13:23
URL: http://llinda.blogg.se/
Giulia

så jävla gott med tacos !! och äkta mexicans är godare än svenska versionen ! :P

2011-12-22 @ 01:12:50
URL: http://secretodeamor.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback