Sist vi besökte Falun i vintertid...

2011-12-30 10:00:00
Nu har vi förflyttat oss 615km från Bjuv till Falun. Japp, vi är då inga latmaskar när vi är hemma och hälsar på! Dessutom blev det en tur via Malmö i onsdags så det har blivit några timmar i bil sedan vi kom hem. Resan gick bra och som tur var hade vi en bok på MP3 att roa oss med de ca 8 timmarna det tog att köra. Mannen körde hela vägen och jag åt godis, en ypperlig arbetsfördelning :)

Sist vi var i Falun och hälsade på våra kära vänner i vintertid var för 3 år sedan så det var sannerligen på tiden att vi pallrade oss hit. De har i sin tur varit jätteduktiga på att hälsa på oss på alla knepiga ställen i världen så det är inte mer än rätt att vi kommer hit i fyra långa, härliga dagar nu! Så här såg det ut för 3 år sedan när vi var här:



Då hade jag hemskt kort hår (Note to oneself: Klipp aldrig så kort igen!) och vi fick oss ett riktigt äventyr när vi besökte Falu koppargruva.


Mannen hade odlat mustasch besöket till ära och fina Linda hade, till skillnad från mig, kanske sin allra finaste frisyr någonsin, som konstaterats i efterhand :)


Vi lagade en utsökt trerättersmiddag...



...och njöt av livets goda i allmänhet. Som alltid i detta sällskap.

Hälsningar
Eleonore

Håller med om att det är roligt att åka och uppleva saker också när man väl är hemma eller besöker någon! :) Finns ju massor runt om Falun!

2011-12-30 @ 17:26:46
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback