Nyårsfrukost i Dalarna

2011-12-31 09:30:00


Dalkarlarna här har sannerligen leverat när det gäller frukostar sedan vi kom hit. Och sällskapet har det inte heller varit nåt fel på hittills! Gårdagens frukost bjöd färskt bröd och nybakta wienerbröd från det lokala bageriet och nu håller vi på att brassa en klassisk english breakfast. En riktigt bra uppladdning inför ett hejdundrande nyårsfirande med andra ord och så gött för en frukostälskare som jag!

Vi är ca 10 personer som skall fira ikväll här hemma i lägenheten som vi fått låna. Vi står för förrätt och varmrätt och sedan kommer efterrätt och snacks med gästerna. Snön lyser tyvärr med sin frånvaro trots att vi befinner oss i Dalarna, men kallt är det. Jag räknar med att mössa och vantar åker på när jag korkar upp min Kopparbergs alkoholfria päroncider vid tolvslaget. Och förhoppningsvis har vi sjutglada grannar som fyrar av några tjusiga pjäser som vi kan njuta av, för den avdelningen hoppade vi över när vi handlade igår.

Nu är det dags för en dusch och sedan blir det kanske en sväng på stan innan gästerna börjar trilla in här.

Hälsningar
Johannaty

Gott nytt år spanienfrugan :) Kramar!

2011-12-31 @ 13:16:37
URL: http://johannaty.blogg.se/
Karolina, gravid i v. 31 ♥

Hej! Hoppas du haft en underbar jul här i Sverige och att ni får en härlig nyårskväll!, kram ♥

2011-12-31 @ 13:24:07
URL: http://mykarolinas.blogspot.com

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback