Julkort klart, check!

2011-12-07 16:00:00

 

Idag har jag skrivit julkort, frankerat dem och skickat iväg till Sverige. Först blev jag väldigt sugen på att använda mig av den svenska Postens onlinetjänst där de skickar julkorten åt en efter några enkla klick. Mycket käckt för en utlandssvensk tänkte jag. Bara det att ETT julkort skickas till det nätta priset av 17,50kr! Så enkelt och käckt tyckte jag nog inte att det var ändå...så nu har jag fixat några egna och det gick hur bra som helst. Det var bara en märklig sak som jag reagerade på. Kuverten som medföljde korten hade ingen klisterremsa på baksidan. Vad fasen liksom! Blev tvungen att leta lägenheten runt efter lite tejp eller lim att stänga igen kuverten med till slut. Mycket konstigt. Nu hoppas jag i alla fall att våra julkort är på väg till Sverige och att de behagar att komma fram före jul...

 

Tycker egentligen att det här med att skicka julkort är lite förlegat i dagens samhälle där vi ständigt kommunicerar med allt och alla...inte som förr då detta kanske var den enda hälsningen man fick från någon avlägsen släkting eller vän på hela året. Men, men, visst kan det vara lite mysigt. Nu har vi i alla fall skickat ett par stycken och sedan planerar vi att skicka en kul, liten elektronisk hälsning till alla vänner och resterande familjen.

 

Hur gör ni med julkort nu för tiden?


Hälsningar
Anna-mamma till Vincent

Annorlunda julkort!:) Vi skickar inga julkort här hemma. Ja ok Vincent kom tre dagar efter min födelsedag. Jag fyller 20 mars och han kom den 23:). Kram

2011-12-07 @ 16:21:09
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com
Malin

Scrappat egna julkort till den närmsta familjen i år! :)

2011-12-07 @ 18:26:24
Linnéa

Oj vad dyrt det var att skicka kort från Spanien!

Vi skickade här från Bryssel och det kostade oss 9kr!

Idag postade vi dom, och det var nog knappt 20st till skillnad mot förra året när vi skickade närmare 50. Det blir så himlans dyrt att skicka julkort OCH köpa julklappar under en och samma månad :)



Ett temporärt pass kan du nog fixa på konsulatet! Här i Bryssel hjälper dom till med det iallafall, fast det är dyrare €177 istället för ett 5 årigt pass som kostar €155! Det temporära gäller bara för en resa, om jag förstått det rätt.

2011-12-07 @ 21:01:38
URL: http://linneaturner.blogg.se/
Annika M Sriwanna

vad duktig du är! jag har faktiskt lite ångest över det :( måste få iväg dem innan nästa vecka ju

2011-12-07 @ 21:07:15
URL: http://sriwanna.se
Fina Frun

Jag skickade envist julkort tills för något år sedan då jag gav upp. Inget kul om man bara får sms eller mail-svar!

2011-12-07 @ 22:59:46
URL: http://finafrun.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback