Hello Mr. Mopp!

2011-12-01 15:15:00

 

Så möts vi igen. Jag och Mr. Mopp. Sällan angenämt men jag gillar banne mig känslan och lukten av nymoppat golv. Idag bestämde jag mig för att lägenheten behövde en inför-jul-städning och satte fart. Har lyckats tvätta alla köksluckorna i köket, dammsugit och nu även moppat. Med Absolute Christmas skrålandes ur högtalarna här hemma så gick det faktiskt rätt smärtfritt att få lägenheten skinande ren. Lite skön spontandans och mikrofonimitationer med moppen till de bästa av jullåtar och det blir så mycket roligare att städa helt enkelt.

 

Vet ni? I kväll kanske tomten kommer också. Bara en sån sak. Aningens tidigt men ack så uppskattat i så fall. Om Tomten har läst önskelistan ordentligt så förväntas det ligga ett hårt paket innehållande en svindyr, svart liten manick som jag suktat efter länge i säcken. Hoppas, hoppas att Tomten fått nya läsglasögon i år. Jag håller tummarna!


Hälsningar
amanda

ibland får man ta sig i kragen och ge sig an de där vardagliga sysslorna, som ifs inträffar högst ett par ggr varje år ;) doftar så gott med grönsåpa!

2011-12-01 @ 16:31:34
URL: http://bootylicious.devote.se
Karin

Den skivan är alltid lika bra:)

2011-12-01 @ 17:37:06
URL: http://karinolofsson.se

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback