Farväl till kära grannar

2011-12-19 15:05:08
Usch och fy, snart flyttar det nog in någon ny i lägenhet 3D i detta hus. Okej, inte usch för att dem nya inte är välkomna, men usch för att våra kära grannar flyttar ut. Ja, och inte bara ut som ut ur just denna lägenheten och in i en annan här i stan. Nej, de flyttar minsann hela vägen till Kanada! Eländes, elände.



Eftersom vi också snart flyr landet för julfirande i Sverige så ville vi passa på att bjuda hem dessa kära grannar en sista gång. Det blev därför en härligt god måndagsbrunch som höll på fram till kl.11:30, så det är tur att dem alla är forskare ;) Brunchen försvann i vanlig ordning i ett nafs och har därför inte fångats på bild, men det bjöds som alltid på delikat äggröra, bacon, champinjoner, frukt m.m.


Därefter avnjöts två cappucinos var i soffan, lyssnandes på julmusik medan vi drömde oss bort lite. Ett mycket bra avslut på en fin tid tillsammans blev det i alla fall och dessa grannar kommer vi verkligen att sakna! Så nu måste vi åka till Montreal nån gång och hälsa på.

Hälsningar
Hanna

usch det är trist när kompisarna börjar flytta. Vi har ett par vänner som redan flyttat tillbaka till sverige, och fler lär det nog bli eftersom vi stannar i hela 4 år totalt, och de flesta andra bara stannar 2-3 år...

Hoppas de nya grannarna inte är några jobbiga högljudda typer bara!

2011-12-19 @ 15:58:06
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se/
Malin

Tack så mycket! :)

Jaa det är jag med, det är tur att man kan hyra dem för inte allt för dyra pengar ;)

2011-12-19 @ 17:11:29
URL: http://malinilback.webblogg.se/
Caroline

Vilken fin blogg du har! :) Känner igen mig en hel del faktiskt. Jag har också bebis på väg och mina svärföräldrar kommer från Ungern. Jag har också fått ta del av en massa god mat därifrån. :) Denna blogg hamnar på min lista, definitivt! Trevlig kväll.

Cherie Mårtensson - Mamma till Emma

Svar: Ja jag hade nog mest sug efter Annanas och nektariner :D

2011-12-19 @ 18:39:08
URL: http://mammacherie.se
carmen - foto & design

sv: men tack! vad glad jag blir :)

2011-12-19 @ 19:02:28
URL: http://caarmenlundhall.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback