En spontankväll hos oss

2011-12-06 11:30:00

 

I lördagskväll efter vår grandiosa shoppingdag så mötte vi upp några vänner nere på cocktailbaren som ligger på vår gata. De är väldigt duktiga på cocktails där och verkar ha vunnit mycket priser under förra seklet (okej, nu tar jag kanske i). Med ett klientel som nog vanligtvis ligger runt 60+ hållet så är det kanske inte fräckaste baren i stan precis...men det är mysigt och ligger 2 min promenadväg hemifrån. Så därför brukar vi ändå hänga där en del, speciellt med våra härliga grannar, Bruno och Paulina, ifrån våning 3.

 

Efter ett par drinkar i baren, och en utsökt, kall druvjuice för mig, så föreslog i alla fall min mycket spontane man att vi skulle fortsätta kvällen hemma hos oss. Sagt och gjort. 2 minuter senare hade vi dragit ihop en spontan myskväll för åtta hemmavid. Paulina och jag skrapade ihop en massa förstklassigt snacks att mumsa på, vi tände ljus och satte på julmusik. Då alla var hungriga beställde vi också hem indiskt som vi aldrig trodde skulle dyka upp eftersom det tog hela 70 min att få det hemlevererat! Tur att vi hade bra med snacks för när maten väl kom sedan vid 23:30 så var vi verkligen vrålhungriga. Mätta och belåtna fortsatte vi sedan kvällen hängandes runt vårt soffbord ätandes av kolorna ur min juldekoration diskuterandes Céline Dion fram till klockan sent. Ibland är det inte så dumt att ha en mycket spontan man.

 


Hälsningar
Goda frestelser

De var superenkla att göra så de tycker jag absolut att du ska testa, och som sagt väldigt få ingredienser också :)

2011-12-06 @ 14:11:00
URL: http://godafrestelser.blogg.se/

En hälsning från dig skulle göra mig så glad :)

Namn
Kom ihåg mig?

Bloggadress



Trackback